Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Ekonomi & Juridik En ny era har startat i mitt liv. För några veckor sedan blev jag och sambon med gård. :) Något oplanerat men väl värt att chansa på...
Svar
6
· Visningar
2 548
Senast: Zephira
·
Ekonomi & Juridik Tänkte höra vad ni tycker är en rimlig kallhyra. Står uppstallad på en anläggning (ridskola) i ett privatstall på en mindre ort.( Ideell...
Svar
11
· Visningar
2 210
Senast: pulkaskurk
·
Anläggning Ja som rubriken säger... hur räknar man egentligen? Det måste ju finnas något sätt, men vilket? Är ju jättesvårt att göra en...
Svar
0
· Visningar
1 146
Hästmänniskan Om vi leker terapisoffa. Vad tror ni det är ni gillar med hästeriet? Är det ridningen eller stallet eller hästen i sig? Prylarna? Att få...
2
Svar
35
· Visningar
3 488
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Hej tänkte höra om någon här har gått eller går på dille? :) Jag är lite sugen på att söka dit och börja där till hösten. Jag tänkte...
Svar
0
· Visningar
926
Senast: Eliin98
·
Anläggning Har mina hästar på lösdrift och köpte då en vanlig foderhäck, en rund med 12 ätplatser. ( Har bara 2 hästar på lösdriften) Men tanken...
Svar
10
· Visningar
7 106
Senast: Amk
·
Anläggning Då nya människor ska flytta upp till stallet har jag fått i uppgift att förtydliga stallreglerna lite. Det står jättebra regler i...
2
Svar
20
· Visningar
6 248
Hästmänniskan Har nyligen återupptagit ridningen efter nästan 10 års uppehåll och får hela tiden skavsår i rumpan. Inte skönt... :meh: Har...
Svar
18
· Visningar
2 065
Senast: Novisis
·
Ekonomi & Juridik Hoppas tråden hamnar rätt nu. Tänkte höra lite hur ni hade gjort i mitt läge:) För ca en månad sen tog jag kontakt med en...
2
Svar
26
· Visningar
3 450
Senast: Teilani
·
Ekonomi & Juridik Har alltid använt spån till mina hästar men har börjat bli lite sugen på halm. Testade lite för några veckor sen när min ponny stod på...
Svar
9
· Visningar
1 275
Senast: _Zacke_
·
Gnägg Har precis skaffat ett tv-abonnemang där bland annat horse1 ingår. En del av er har säkert haft kanalen ett tag nu. Vad tycker ni om...
2
Svar
22
· Visningar
3 328
Senast: Dandylinn
·
Ekonomi & Juridik En bekant har lämnat ut en ponny på prov mot handpenning. Datum för slutbetalning har passerat utan att pengar dykt upp och köparen...
Svar
14
· Visningar
2 767
Senast: skuggi
·
Ekonomi & Juridik Jag skall teckna mig en olycksfalls och sjukförsäkring tänkte jag. Men det är verkligen en djungel. Hur väljer man bolag? Vad skall man...
2
Svar
26
· Visningar
2 947
Senast: Ceta
·
Ekonomi & Juridik Hur förhåller sig ni till det? Min förra stallägare har sagt att om jag säljer min häst så är de intresserade av att köpa henne. Förra...
2
Svar
27
· Visningar
6 719
Senast: Zephira
·
Hästmänniskan Jag kommer eventuellt att bli erbjuden en ny stallplats i ett stall jag velat stå länge. Dock trivs jag väldigt bra i det stall jag står...
Svar
12
· Visningar
1 717
Senast: aramis
·
Hästmänniskan Skulle vilja ha lite input i mitt dilemma här.. Lite bakgrund: Jag bor på en liten går med ett stall(lösdrift) vi kör kolektivstall...
2
Svar
22
· Visningar
2 887
Senast: aramis
·
Hästmänniskan Jag undrar vad ni här på forumet tycker är viktigt när ni anlitar hästtransportörer? Billigt pris/ bra transportfordon/ hur de passar...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Hejsan!! Jag rider på ridskola & vissa dagar får de flesta hästar ingen daglig utevistelse?! Den enda aktivitet de får är att gå lektion...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 308
Senast: CK
·
Anläggning Vi har köpt en anleggning med 25 grushagar. Vi kommer at fodra både morgon och lunch ute. Jag er jätteredd för sandkolik og önsker inte...
Svar
3
· Visningar
2 263
Senast: Anzzie
·
Ekonomi & Juridik Om man har ett problem med sin häst som man inte kan eller vill lösa själv och väljer att skicka iväg hästen till någon...
2
Svar
21
· Visningar
3 084
Senast: Zephira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp