Problem som inte löstes?

Sv: Problem som inte löstes?

Det man gör om man just nu befinner sig i situationen är att läsa sitt kontrakt och följa det. Har man avtalat om reducerat pris om överenskommet resultat uppnås så blir det billigre annars är det bara att betala.
 
Sv: Problem som inte löstes?

Det är det som jag funderar lite på. Jag som hästägare som anlitar en "problemlösare" är ju egentligen inte ute efter att betala hästens uppstallning/service osv för förmodligen en större kostnad än om jag haft den kvar hemma. Det jag betalar för är ju att de ska jobba med problemet, och om de inte kan lösa detta så har jag alltså lagt ner massa pengar på en fullservice uppstallning som jag egentligen inte vill ha... typ... Om ni förstår vad jag menar. :p

Fast jag förstår inte riktigt hur du resonerar här.
Vem tycker du ska stå med risken att tjänsten du betalar för inte fungerar för just din häst?
Varför ska beridaren stå med den risken menar du? Det är ju du som vill ha jobbet gjort och därmed anser jag att det bör vara du som står för risken.

Lite som när man ska borra en vattenbrunn, ingen vet säkert att det kommer bli perfekt kvalitet på vattnet man får fram i sitt borrhål eller att det ens finns något vatten där. Men en brunnsborrare kan ju inte åka runt med sin dyra utrustning hos folk och borra efter vatten hos folk gratis eller tills de hittar vatten och av god kvalitet dessutom. Det är ju inte dennes fel att det inte finns vatten eller vatten av god kvalitet på din fastighet.
Varför skulle det vara annorlunda att anlita en beridare till sin häst med ett problem man vill ha hjälp med? Beridaren kan ju inte veta säkert hur din häst reagerar på tillridningen/utbildningen, alltså kan denne aldrig lämna några garantier.
Du lämnar din häst till en beridare på egen risk. Så ser jag på saken iallafall.

Sedan kan man utforma avtal så att man avbryter utbildningen om det visar sig inte fungera exempelvis. Men den tiden beridaren redan lagt ner får man vackert betala för.
 

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 528
Senast: super
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 626
Senast: Kjerulfia
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 774
Senast: __sofia__
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
33 367
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp