Ingen utevistelse för ridskolehästarna!! :(

Sv: Ingen utevistelse för ridskolehästarna!! :(

Jag förstår inte riktigt var du vill komma? Varför bli så engagerad i hur vi gör? Vi kommer inte ändra på det, av mängder med anledningar. Jag tycker inte heller att alla andra behöver ta efter. Alla gör som de vill och tror på? Ungefär som att det bara finns ett sätt och varför skulle ditt sätt vara bäst?
 
Sv: Ingen utevistelse för ridskolehästarna!! :(

Det är trevligt att höra att ni har en ridskola med god ekonomi men de ridskolor jag har varit på verkar tvärtom ha en ganska dålig ekonomi. Hästar som nog borde pensioneras, sadlar som inte passar och det verkar som sagt inte finnas tid till att gå igenom varje häst grundligt varje dag eller för den delen skola in nya hästar i lagom takt.

Så varför verkar det skilja så mycket från ridskola till ridskola egentligen? Beror det på var i landet ridskolan ligger eller huruvida ridskolan äger sin anläggning eller inte?

För önskvärt vore väl att alla ridskolor hade så pass god ekonomi att man kan pensionera hästar i tid samt ha utrustning som passar, inte sätta in knappt inridna hästar i verksamheten och ha personal som hinner ta hand om alla hästar?
 
Sv: Ingen utevistelse för ridskolehästarna!! :(

Jag fattar nog inte heller var du vill komma? varför älta på om detta, vad är det du vill ha sagt till PoC? Om du anser att hennes ridskola behöver ändra sitt tänk får du väl ringa dem och föreslå det liksom ;)
 
Sv: Ingen utevistelse för ridskolehästarna!! :(

Jag tycker det låter som en perfekt ridskola. :)
Om jag skulle börja rida lektioner, så är jag INTE intresserad av att borsta leriga hästar.
Lika lite som att jag vill laga punka och tanka den gokart jag hyr för att köra några varv.
 

Liknande trådar

Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 192
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 786
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 490
Senast: Cambrie
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
14 755
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp