Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Någon som testat att rida i ett tältliknande ridhus som heter cover all? Fördelar/nackdelar?. Prisvärt?
Svar
8
· Visningar
3 022
Senast: ASKAPLASKA
·
Hästmänniskan Hej Jag har precis köpt ett stall och funderar på att hyra ut några boxar. Vad tycker ni är en lämplig kostnad för en box. Det jag...
Svar
14
· Visningar
13 422
Senast: Fille
·
Anläggning Nu är det klart! Boxarna är uppe och nu är det bara finslipningen kvar. Saker som galler för fönstren som ska upp, olja in träet och...
Svar
5
· Visningar
7 084
Senast: Liten
·
Anläggning Jag velar mellan två stall. Det nuvarande stallet ligger 3 km hemifrån och kostar 380 Euro i månaden för fullskötsel. Vi måste mocka...
Svar
10
· Visningar
997
Senast: Paddington
·
Hästmänniskan Sitter och grubblar mig grå. Vad gör man egentligen utan häst? Har senaste veckan mest legat på soffan och kollat netflix (råkat ha...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 635
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Jag har för avsikt att köpa häst och har börjat kolla runt på olika sajter. Många anger att de inte vill sälja till en nybörjare...
Svar
11
· Visningar
1 552
Senast: Ketrawzc
·
Ekonomi & Juridik Är det bara jag som har detta problemet med fakturor som inte dyker upp? Från ex hovslagare & veterinär. Hur mycket ska man behöva...
Svar
18
· Visningar
2 852
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Jag sålde sista hästen för ca 6 år sedan och har ridit ibland, men väldigt sällan sedan dess. Har fått en nya skador i ryggen och det...
Svar
0
· Visningar
495
Senast: Gumman
·
Hästmänniskan Hej! Jag är lite intresserad av att skaffa ponny (C/D-ponny)och ha på en ridskola här i Dalsland. Ponnyn ska då även gå på lektioner...
Svar
6
· Visningar
605
Senast: bejkonfis
·
Anläggning Precis som rubriken lyder, vart har ni era hästar uppstallade? Vad ingår i hyran? Jag har en maxad D-ponny (jag är väldigt kort) på 10...
2
Svar
30
· Visningar
2 924
Senast: Kiwifrukt
·
Gnägg 5 månader har redan gått (igår egentligen) sedan jag tog beslutet att ta bort min fina Vit efter lång tids sjukdom som vi aldrig fick...
Svar
2
· Visningar
1 461
Senast: KrullTroll
·
Ekonomi & Juridik Behöver lite tips och råd inför ett ev. avtal. Situation som följer, jag ska låna en häst av X. X vill ha en avkomma efter hästen under...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: Bluefish
·
Gnägg när det står en massa folk och tittar på när deras barn/kompisar rider hopplektion men ingen hjälper den stackars ridläraren att lägga...
2
Svar
25
· Visningar
2 822
Senast: Dandylinn
·
Hästmänniskan Jag letar efter en ny häst då min förra togs bort i vintras. Men det har visat sig vara svårare än jag trodde.. Men jag kanske har...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 058
Senast: service
·
Ekonomi & Juridik Ursäkta min bukediarre här ikväll. Satt och slötittade på hästannonser då jag snubblade över en finsk kvinna bosatt på Irland. Hon har...
2
Svar
35
· Visningar
4 800
Senast: Beetlebum
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag har precis släppt in min valack i en ny hage med både valacker och ston, 5 ston och tre valacker med min inräknad. Mitt...
Svar
7
· Visningar
1 418
Senast: Vaggan
·
Hästmänniskan Ja, det här med att köpa häst. Det är så mycket att tänka på, när/hur/varför osv. Jag och sambon har börjat prata mer seriöst om en...
Svar
5
· Visningar
1 106
Senast: pulkaskurk
·
Gnägg Det är nu bara fyra månader kvar tills hästfesten i huvudstaden är igång :banana: Ska ni dit? Vilken/vilka dag/dagar? Jag vill åka, men...
2
Svar
31
· Visningar
2 785
Senast: Zaga
·
Anläggning Hej har pricis börjat bygga om ett fd mjölkrum till sadelkammare. Rummet är ca 3x3m. Men tänkte på fuktspärr osv. Rummet består av...
Svar
2
· Visningar
1 630
Senast: Rialavargen
·
Gnägg Vilken färg har min häst? Han är reggad som fux, men jag har sedan det att han blev "vuxen" alltid tänkt på honom som isabell. Men...
Svar
19
· Visningar
9 508
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp