Är det bara jag som tycker det är slött

Våra träningar skulle inte fungera utan extra "hinderpersonal". När vi hoppar bana så tar vi oftast samma hinder flera gånger och om tränaren ska försöka hinna lyfta upp bommar i tid så hinner hon ju inte titta och undervisa samtdigt.

Okej, jag skulle tycka att en person till kunnat vara på plats då som är hinderpersonal. Men inte att tex 10 föräldrar står mitt i allt.
 
Jag tycker lite att jag betalar ju för att rida lektion för tränaren, inte för att mocka efter mig, kratta banan, smörja sadeln etc.
Om det nu ska ingå att fixa stallgöra så kanske man letar efter en medryttarhäst?

Jag måste säga att jag blev förvånad när jag gick tillbaka från egen häst till ridskola, jag trodde inte man gjorde sånt. Det är väl därför det kostar? Jag kan inte minnas att jag fixade sådant när jag som liten red på ridskola..

Tilläggas kan att det är OT, jag tycker att läraren borde kräva en medhjälpare av ridskolan om det behövs. Inte ska man behöva ha med sig en vän till ridskolan?!
Oj, mocka och fixa i stallet också? Låter som en konstig ridskola faktiskt. Det är inte så det normalt är. Man betalar ju för träningen och inget annat, hästen då förstås. Hade inte ridit på en ridskola där mockning och sådant var ett krav av eleverna.
 
Oj, mocka och fixa i stallet också? Låter som en konstig ridskola faktiskt. Det är inte så det normalt är. Man betalar ju för träningen och inget annat, hästen då förstås. Hade inte ridit på en ridskola där mockning och sådant var ett krav av eleverna.

Tycker inte heller det verkar riktigt ok. Isf bör man höja ridavgiften och skaffa mer personal, kanske ha en stallvärd under lektionstid då som har till uppgift att ordna sådant.

När jag red fanns först ett krav om att smörja och mocka någon bajshög åt hästen man ridit ifall man red sist för dagen, men det slopades ganska på en gång pga upprörda elever och föräldrar. Motargumentet var bla "det finns väl personal dagtid som kan ordna sådant"
Tanken var god men det funkar inte riktigt så om man ska betala för en tjänst och inte heller ser det ut som så att alla vill hänga flera timmar i stallet på ridskolan heller.
 
Ocj så klagas det på att dagens ridskoleelever bara kan rida, inte något om stall- och häst skötsel...:banghead:
 
Ocj så klagas det på att dagens ridskoleelever bara kan rida, inte något om stall- och häst skötsel...:banghead:
Men, nu är det ju så att det finns ingen som förbjuder folk att engagera sig i stallskötseln om dom vill. Men betalar jag tex för en ridlektion så är det ju också en ridlektion jag vill ha. Jag betalar inte för att sköta allt runt omkring som mockning och sopning och allt det där.

Det finns faktiskt dom som bara vill rida, umgås lite med hästen och åka hem. Inget som säger att man tvunget måste förstå stallskötseln bara för att man vill rida. Vill man ha egen häst sen så tar man ju reda på saker och ting hur det fungerar.

Liksom egentligen, varför ska en ridskoleelev tvunget klara stallskötseln? Vill dom så är det oftast fritt fram att engagera sig i klubben mera. Fritt val där.
 
Ocj så klagas det på att dagens ridskoleelever bara kan rida, inte något om stall- och häst skötsel...:banghead:

Det finns gott om tillfällen att lägga in teori, eller lära sig på eget bevåg.
Man kan inte tvinga på folk kunskap, det måste motiveras, göras roligt eller användbart i sitt sammanhang..

En del ridskolor utökar sina pass och börjar tex med anpassad teori, sen ridning för att man vill bibehålla kvalitet och elever dyker annars inte upp på teoritillfällen. Brukar vara en uppskattad och fungerande sak att möta ridlärare och gruppen redan i stallet och sedan kanske ha en genomgång i något innan man rider.
Andra har prov, kurser osv.
Sätter upp krav på kunskap för att få göra vissa saker (ridskoletävling, ha sköthäst/ponny tex)
Finns nog många sätt att öka sådan kunskap, men tvinga på kunskap utan morot det lyckas sällan.

Vill man lära sig finns det gott om utrymme. Det finns massor som vill hänga i stallet och hjälpa till eller visa,.men inte alla.
Att motivera mockning, sopning, utfodring och persedelvård som tvång för att lära sig tycker jag inte motiverar att öka kunskap..det brukar ofta handla om att föreningen vill minska kostnader, det blir helt fel ände.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ledsen och besviken över mig själv för jag lyckats bli rädd för något som jag tyckte var så kul innan. Jag minns att jag bara...
Svar
15
· Visningar
1 369
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 392
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 961
Senast: ildiko
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 972
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Provridning
  • Dressyrsnack 17
  • Hage

Omröstningar

Tillbaka
Upp