Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Förlåt att jag är störd. Hur hittar jag min hästs stams ras i KWPN? Hittat raserna en annan gäng men hittar de inte igen. Asså, min...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hur desinficerar ni läder, tex ridskor nu när det går så mycket kvarka i landet? Jag vill vara förebyggande och desinficera allt efter...
Svar
14
· Visningar
7 957
Gnägg Tänkte lära Reina spansk skritt från marken. Säkert har flera här gjort det, hur gjorde ni? Vet att endel "pickar" på benet med spöt...
Svar
11
· Visningar
3 216
Senast: Lilleknodd
·
Gnägg Om du fick möjligheten att designa en eller flera drömhästar, hur hade din häst sett ut och varit? :) Min hade varit ett sto och en new...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 724
Senast: Amandakb
·
Anläggning Många här inne vittnar om att det är mycket jobb med en gård. Men jag funderar på om man bor på en liten gård med mark så att det räcker...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 653
Senast: Inte_Ung
·
Gnägg Tror varje hästmänniska sitter på minst ett dussin bilder där man undrar över vad man egentligen gjorde. Eller vad gjorde hästen? Minns...
26 27 28
Svar
551
· Visningar
167 886
Senast: Sunny
·
Anläggning Är det någon här som lyckats lösa något liknande? Vill bygga automatiska grindar och behöver en mekanisk, batteridriven timer som går...
Svar
5
· Visningar
1 632
Senast: HannaZ
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag och en nära vän ska antingen köpa eller låna en häst på foder. Vi har aldrig ägt häst innan. Våra föräldrar är inte häst...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: WBanna
·
Anläggning Jag har en liten ridbana knappt 30 x 30m med en lämplig telefonstolpe i ena hörnet där jag funderar på att sätta upp en strålkastare så...
Svar
17
· Visningar
4 368
Senast: bigganl
·
Anläggning Vi ska bygga nån form av ett stall där vi har våra hästar, det är inte vår mark men har tillåtelse av markägaren att göra det, det var...
Svar
3
· Visningar
3 818
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 996
Senast: Karminnie
·
Gnägg Har fått hem en ponny som heter Surprise. Vad skulle ni ge honom för smeknamn? :) Prisse finns ju men det känns så vanligt.
Svar
17
· Visningar
2 558
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Jag har blivit med häst igen. Har tidigare haft häst hemma. Både på box och lösdrift. Men ska nu hyra in ? Letar främst lösdrift då ...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
11 457
Senast: Kiwifrukt
·
Svar
0
· Visningar
261
Senast: Elinapril
·
Anläggning Hejsan! Skulle vilja höra med er som har inakoderingar där ni sköter inköp av hösilage/hö. Hur gör ni med betalning och kg?/ person...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 930
Hästmänniskan Jag behöver lite hjälp i ett dilemma jag brottas med. Mellan augusti 2014 och juli 2015 hade jag en häst på foder. Hösten 2015 bodde...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: yennork
·
Gnägg Man brukar säga att din katt ser ned på dig, din hund ser upp till dig och grisen ser dig som sin jämlike. Men ordspråket säger inget om...
2
Svar
37
· Visningar
3 206
Senast: Cornelia
·
Gnägg Tur att man har en brun häst
Svar
0
· Visningar
308
Senast: Heyyel
·
Ekonomi & Juridik Handpenning är betald och det finns ett kontrakt på detta. Hur går man vidare sen och hur betalar man enklast hästen? I min värld så...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 292
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp