Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan En fånig fråga kanske... Men ni med hästar hemma som släpper ut på morgonen '- går ni i duschen innan ni åker till jobbet eller byter...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 808
Senast: Soffan74
·
Gnägg Hej! Behöver hjälp med att hitta namn till min senaste häst. Hon är väldigt speciell, och är alltid glad. Försöker helst att hitta ett...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: Milene
·
Hästmänniskan Jag behöver Medryttare till mina två hästar, kan inte rida själv längre på grund av skadad höft. Jag har annonserat på Facebook och på...
Svar
11
· Visningar
1 842
Ekonomi & Juridik Min kompis har ägt sin häst i 7 år. En hopphäst, halvblod. Hon tröttnade på ridningen och lånade ut henne på foder till en yngre tjej...
2
Svar
21
· Visningar
5 073
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej! Är det någon som tagit be-körkort utan att gå via en körskola? Dom ska ju ha runt 3500kr för två lektioner och lite böcker, något...
2
Svar
21
· Visningar
4 506
Senast: ylvalill
·
Hästmänniskan I närheten (ja, några mil bort...) av där jag bor finns ett stall med små sandpaddockar där hästarna går en och en typ året runt. Ja...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 837
Senast: Roheryn
·
Anläggning Jag håller på att leta reda på mina föräldrars gamla ridbana som ingen ridit på eller skött på minst 10 år... Den är igenväxt med gräs...
Svar
8
· Visningar
1 441
Senast: tgd
·
Ekonomi & Juridik Ni som har "vanliga hobbyhästar", alltså varken superdyra tävlingshästar eller rena promenadhästar, vad har ni för försäkring och vad...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 452
Senast: Sockerbit
·
Anläggning Det är en smärre invasion av flugor i stallet. Vad har ni för tips på hur man kan minska beståndet och slippa så mycket flugor som...
Svar
19
· Visningar
3 131
Anläggning Jag ska köpa sand för att ha i en sjukhage. Främst för det ska bli mjukare för hästen än stampat jordgolv, men även för det när regnet...
Svar
12
· Visningar
2 479
Anläggning Jag funderar på att bygga om ett par boxar och har klurat lite på konstruktionen. Det ska vara träväggar utan galler. Och jag funderar...
Svar
19
· Visningar
3 701
Senast: Madeleen
·
  • Låst
Hästmänniskan Vad har ni för uppfattning, har de flesta hästmänniskor fått tag i mat för vintern till hästarna ? Där jag bor är det väl inte gott om...
Svar
4
· Visningar
1 398
Senast: Rie
·
Hästmänniskan Har en bekant som nu står inför det faktum att hennes valack blir ensam från och med nästa vecka. Hon har en annan häst som hon köpt men...
2
Svar
32
· Visningar
5 433
Senast: lilstar
·
C
Anläggning Vad har ni för färg i era stall? Och ni som har målat, vilket märke/vilken sorts färg är bäst?
Svar
14
· Visningar
5 299
Senast: Egonson_
·
Hästmänniskan Efter en riktigt dålig period i livet med att inte veta vad jag ska göra med livet och tänker jag försöka satsa på ridlärare level 2...
Svar
7
· Visningar
2 765
Hästmänniskan Hej. Finns det något sätt att ta reda på vad min ponny gjort tidigare i livet? Vet att han troligen kom från ett stuteri i...
Svar
6
· Visningar
1 382
Senast: DeDen
·
  • Låst
Hästmänniskan Skön, varm sommar gör i vart fall mig lat! Kläderna som satt bra i våras måste ha krympt i värmen... Jobbyxorna fick knytas ihop med...
Svar
9
· Visningar
1 961
Senast: ameo
·
Anläggning Vad gör ni för att spara vatten? Gärna bilder och/eller beskrivningar på fiffiga lösningar. Vi måste bli bätttre på att ta vara på det...
2
Svar
37
· Visningar
3 976
Senast: Pudlan
·
Anläggning Det började egentligen som en galen idé jag fick från en äldre granne men ju mer jag tänker på det desto mer vill jag prova och se hur...
Svar
9
· Visningar
2 627
Senast: Luff
·
Hästmänniskan Finns det någon som bor själv på gård här? Hur funkar det? Klarar ni att rodda allt själva?
Svar
11
· Visningar
2 806
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket djur skulle ni vilja ha?
  • Offentliga verksamheter
  • Kalendrar!

Hund, Katt, Andra Djur