Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Trav Hej. Jag undrar om det är någon som vet hur länge ett Varmblodssto kan vara i avel? Har ett sto som har varit i avel men inte på ett...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Masse
·
Körning En kompis var med uppe idag och fota lite. Kolla skakeln den ligger inte på däckeln. Den drar sig bakåt ser jag på vissa bilder. Fick...
Svar
8
· Visningar
1 113
Senast: Underbar
·
Körning Lilla Dino har vuxit något enormt över vintern. Pga tillväxten (och vädret) har han bara vilat, så jag fick en chock när jag provade...
Svar
7
· Visningar
1 058
Senast: Mli
·
Övr. Grenar Har en häst som är otroligt känslig för nederbörd ute och även stänk om man är ute och rider. Detta är ingen galopphäst utan ett...
Svar
8
· Visningar
2 527
Senast: flashlight
·
M
Trav Dags att starta en tråd för fölen som är födda 2010. Här kan vi diskutera framsteg och problem. Gärna visa lite foton.
Svar
1
· Visningar
836
Senast: mrjim
·
P
Hoppning hej! jag undrar om man kan tävla tre helger i rad med min c-ponny? (endagstävlingar) Såhär: jag skulle vilja tävla en helg i reg lc och...
Svar
8
· Visningar
1 558
Övr. Grenar Söndag 28 mars planeras en ”Stallrunda” för alla galoppintresserade. De tränare som har stall på banan visar en del av sina hästar och...
Svar
19
· Visningar
2 191
Senast: cutty
·
Dressyr Jag behöver lite inspiration till nya cavalettiövningar som passar i dressyträningen. Hur brukar ni lägga upp bommar och bockar, och vad...
Svar
5
· Visningar
1 913
Senast: Tettte
·
Fälttävlan Hej! Ska försöka mig på konststycket att ta terrängkortet i vår och har fått nys om något kallat "terränginspirerad hoppträning". Hur...
2
Svar
34
· Visningar
5 097
Senast: Marvin
·
Distans Det finns säkert trådar sedan tidigare som tar upp det här, men jag vet inte riktigt hur jag ska söka. Är totalnybörjare när det kommer...
Svar
16
· Visningar
2 094
Senast: Stopek
·
Dressyr Jag undrar om det är någon som vet om man får ha "hopphjälm" på dressyrtävling, dvs. hjälm med lufthål/ventilation. Att jag undrar är...
Svar
3
· Visningar
1 193
Senast: Tettte
·
Western Hej! Rider just nu engelsk ridning, och har länge funderat på att byta till western då jag inte riktigt gillar den engelska...
Svar
2
· Visningar
1 205
Senast: salwi
·
Trav Jag kommer under helgen att åka och titta på en 2 åring som är dansk reggad. Men jag hade några frågor jag skulle vilja ha svar på...
Svar
10
· Visningar
1 227
Senast: jesse
·
Dressyr Sitter och kollar vilka dressyrtävlingar jag vill rida i år. En klubb i distriktet skriver i proppen att "först till kvarn gäller" om...
Svar
11
· Visningar
1 676
Senast: Fiorano
·
Hoppning Jag undrar hur många nollor i grunden i 120 cm det behövs för att få tävla 130 cm regional/nationell med häst. Är det två eller tre...
Svar
2
· Visningar
1 536
Senast: Docka
·
Dressyr Lindar ni kant i kant med paddarna, lämnar en bit (fult?) eller lindar över paddändarna? Jag får det inte snyggt! Och lindar jag...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
9 922
R
Trav Hejsan ! Jag har hållt på att kolla upp min hästs stam. Hennes pappa är Zoot Suit, farfar Nevele Pride och bror Zoot Zoogin. Finns...
Svar
13
· Visningar
1 770
Senast: Razzia
·
J
Fälttävlan blir fullständigt galen och ingenting förutom svordomar verkar komma ut min mun idag, ska försöka vara lite trevligare medan jag...
Svar
10
· Visningar
1 427
Senast: Pancakes
·
S
Hoppning Har precis anmält oss till första lokala hopptävlingen, (har inte tävlat på många år)men det framgår inte vad det kostar att hoppa en...
Svar
4
· Visningar
1 799
Senast: Prick
·
A
Islandshäst Jag funderar på att betäcka mitt islandssto med en äldre hingst. Läser man på WF så står det under dna:Inte möjligt att bevisa rätt...
Svar
3
· Visningar
1 149
Senast: Jonaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka