Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Min häst är 18.. Börjar han bli för gammal?
Svar
4
· Visningar
1 129
Senast: Taefill
·
Hoppning Får man rida i kortärmat på framhoppningen? Typ: Och sen ta på sig kavajen innan man går in på banan. Det enda jag kan hitta i TR...
Svar
8
· Visningar
1 769
Senast: map
·
Western Jag funderar på att åka till SunCityRoundUp.......... Är det någon som har erfarenhet av den tävlingen ? Jag vill egentligen mest...
2
Svar
33
· Visningar
2 865
Senast: CBJack
·
  • Låst
Dressyr Jag har slitit ut mina nyvarande stövlar och behöver nu råd på vad jag ska köpa. Eftersom sadeln är svart så är det väl bäst att köpa...
Svar
2
· Visningar
1 179
I
Islandshäst Hur är det med dom som varit med i år och tävlat i SM, finns det någon lista som man kan se vilka som var med eller så?? (Är inte så...
Svar
2
· Visningar
1 000
Senast: Islanninhevonen
·
C
Western Hos en vän har det fötts en liten raring med ett enormt överbett, nu kommer det inte påverka hur hon får i sig näring då hon tydligen...
Svar
4
· Visningar
930
Senast: CBJack
·
Fälttävlan Hästen går som tåget och jag hoppas kunna starta lätt i Hermanstorp, men jag har inte vart där! Ni som vet, hur är deras...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: fio
·
Distans Hej! Det skrivs hit och dit om att det finns för lite distansritter här på Västkusten. Jag är jätteintresserad av Distans men har...
Svar
1
· Visningar
1 669
Senast: miss_olausson
·
Dressyr Lilltjejen är lite känslig och har fungerat super med hoppgjorden (magplatta) men har nu bytt tillbaka till dressyrsadeln som verkar...
Svar
9
· Visningar
2 815
Y
Fälttävlan Hej alla fälttävlansryttare (och andra) :) Jag är på jakt efter en brösta, och då menar jag verkligen en brösta. Inte en förbygel. Man...
Svar
7
· Visningar
2 012
Senast: Yoyy
·
Distans Nu har jag funderat på det här ett tag. Varför är det så få lagtävlingar? I Sverige så finns det en lagtävling och det är Lag-SM men sen...
Svar
9
· Visningar
1 495
Senast: aprilia
·
Islandshäst vs ridning i terräng... jo jag undrar - ur hästens perspektiv alltså - om lixom lösgörande arbete vid ridning skulle kunna typ ersättas...
Svar
6
· Visningar
2 005
D
Dressyr Hej Skall tävla en lokal dressyr inom några dagar med stor häst. Jag har precis införskaffat ett par sporrar med trissor (tror jag...
Svar
8
· Visningar
2 446
H
Trav hej har ett russ som är väldigt rullig med bakbenen nästan som hon är tung fram.nästan så hon galoppera med bakbenen och travar med...
Svar
12
· Visningar
1 965
Senast: hermitage
·
K
Western Börjat försöka jaga sadlar att prova som kan vara tillräckligt korta f lilleman. Har bl.a. fått tips om Circle Y. Det verkar vara ett...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: Louica
·
Körning Hej! Kliver in i detta forum för en fråga. Vet Ni kunniga, om det finns några kurser/träningar för helt nybörjare i nordvästra...
Svar
4
· Visningar
1 273
Senast: Idaidut
·
H
Körning Hoppas att körforumet kan hjälpa mig att svara på frågor! Eller iaf komma med kloka funderingar! Jag har satt igång körningen med min...
Svar
4
· Visningar
1 015
Senast: HallonDoft
·
Trav Funderar på o anmäla min häst till göteborgs trav, men det är ju gräsbana där. Vad brukar man köra för ngn balans där? Vad vågar man...
Svar
2
· Visningar
1 128
Senast: Mrs LunaTanten
·
Western Har precis köpt en passande westernsadel,min fråga,rek ni att man använder både pad o filt fastän sadeln ligger bra.Ska man ha nåt...
Svar
3
· Visningar
1 240
Senast: Hrannar
·
B
  • Låst
Dressyr och med vilka ston /b
2 3 4
Svar
74