Sun City RoundUp

Sv: Sun City RoundUp

Håller med Bewildered här, säg till ryttaren vetja? Om du vågar :) Jag hade skämts ögonen ur mig om någon sa till mig, mycket effektivt kan jag lova!

Jo att säga till ryttaren kan säkert vara mycket effektivt men jag är inte rätt person att utala mig då jag är väldigt ny inom detta.

Det jag reagerade på var att det hos vissa ryttare såg hafsigt och oharminiskt ut och att det användes betydligt mer hand än vad jag tidigare sett.

Kanske var det jag som överreagerade och kanske är det så det brukar/ska se ut...

Som jag nämnde i mitt inlägg fanns det även de ryttare vars ridning var lugn och harmonisk och tilltalade mig.

Jag håller med dig Ela. Själv är jag westernryttare och även jag såg några "kända" ryttare och måste säga att jag blev besviken. En del ekipage ser ganska hafsiga ut. (men det fanns givetvis bra oxå) Anser att det borde vara bättre att göra ex. reiningen lugnare och kontrollerat som det faktiskt skall vara enligt regelboken eftersom ryttaren skall ha FULL kontroll på sin häst. Sen när jag ser "kända" ryttare som drar runt sin häst i spinn och farten är det viktigaste:(Ja vad säger man.........

Whoaaaaa!!!

Bara för att man skriker eller pratar högt betyder det inte per automatik att man har rätt!! Även rena idioter kan låta mycket!
Det var absolut inget fel på djurhållningen på Lillerud så stoppa skitsnacket direkt! Arrangören eller svensk westernridning har verkligen inte förtjänat detta.
Djuren hölls i bra och fina fållor, de var stora, rena och rymmliga i förhållande till antalet djur! Fållorna låg bakom ridhuset och fick under dygnet både sol och skugga, skugga både från ridhuset men även träddungen som stod bredvid. De hade konstant tillgång till mat och vatten och var hela tiden under uppsikt av funktionärer. Domaren blåste dessutom av de djur som inte var samarbetsvilliga och tilldelade ett nytt, allt för att inget djur skulle må dåligt av att bli överarbetad i värmen!
Dessutom fanns som sagt en utbildad veterinär på plats hela tiden, men det klart, han skrek inte så vad han tyckte spelar kanske ingen roll.....

/Håkan

Whoaaaaa!!!

Bara för att man skriker eller pratar högt betyder det inte per automatik att man har rätt!! Även rena idioter kan låta mycket!
Det var absolut inget fel på djurhållningen på Lillerud så stoppa skitsnacket direkt! Arrangören eller svensk westernridning har verkligen inte förtjänat detta.
Djuren hölls i bra och fina fållor, de var stora, rena och rymmliga i förhållande till antalet djur! Fållorna låg bakom ridhuset och fick under dygnet både sol och skugga, skugga både från ridhuset men även träddungen som stod bredvid. De hade konstant tillgång till mat och vatten och var hela tiden under uppsikt av funktionärer. Domaren blåste dessutom av de djur som inte var samarbetsvilliga och tilldelade ett nytt, allt för att inget djur skulle må dåligt av att bli överarbetad i värmen!
Dessutom fanns som sagt en utbildad veterinär på plats hela tiden, men det klart, han skrek inte så vad han tyckte spelar kanske ingen roll.....

/Håkan

:bow::bow::bow::bow:

kl

Tävlingsveterinär var på plats hela helgen och kollade till djuren några gånger om dagen, och jag kan garantera er att ingen kviga led det minsta.
Om de hade lidit pga solen hade de stått och slöat och varit trötta och hängiga. Var det intrycket folk fick av dem inne på kosseklasserna? Inte jag iallafall. De var pigga och alerta och sprang ifrån flera ekipage.
Jag känner att jag kan uttala mig om detta då jag själv hjälpte till med, och delvis hade hand om djuren.
Synd när folk ska förstöra för varandra och ge tävlingar dåligt rykte utan grunder :confused:

Jag var inte där och vet inte utan skrev som svar på att en i publiken hade varit irriterad över hur djuren hade det så det jag menade var inte kritik utan en parentes och en undran över varför publiken ska behöva klaga innan det ses över men nu har jag fått svar på min undran :laugh:

Som Håkan skrev i tidigare inlägg, vem har sagt att den som skriker högst har mest rätt...:cool:
En del människor skriker bara för att de kan utan att ha något relevant att komma med.

Så sant så och naturligtvis får de folk att reagera men nu vet jag hur det ligger till och det är positivt att höra att det inte var så. Hörde utav andra att det var en bra tävling och såna behövs i vårat land

Vet att vi fått skäll för att vi är så dåliga på att marknadsföra sveriges bästa westerntävling....;)

Ja det måste jag nog hålla med om att ni varit dåliga på :D Nästa år ska jag tävla Jack där har jag tänkt mig, mest som träning för oss båda så jag har inga större ambitioner att placera oss inte ;)

Det skulle eg finnas någon gemensam almanacka för landets tävlingar stora som små så man vet och kan planera sina tävlingar under året, det kanske redan finns men inget jag hittat

Förresten, är det Herd work man ska tävla i som "rookie" om man vill tävla i en "lättare" boskapsklass

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 090
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 080
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka