Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Jag köpte ju ny pålle för ett par månader sedan och fick med en äldre genomgången loksele till honom. Har tänkt köpa en ideal och byta...
Svar
6
· Visningar
1 292
Western Provred en Continental equiflex Penni Geradri Reiner ( eller ngt liknande namn ) häromdagen. Den var bekväm och trevlig, hade lite för...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Ginne
·
Dressyr Hei :) Jeg lurer på om det er noen her med erfaring med dressyrsadlar fra Farmland? Jeg finner nesten ingenting när jeg söker på...
Svar
2
· Visningar
1 891
Senast: lektra
·
Körning Sådär, nu har jag äntligen fått bilder i drag, även om de är i upp- respektive nedförsbacke bara. Fick inte bara snälla mor att...
Svar
17
· Visningar
4 707
Körning Är så stolt över hästen så vill bara visa så fin han är i vagnen.(Kommentarer om vagnen är överflödiga, används endast vid inkörning :D...
Svar
5
· Visningar
1 133
Senast: Lill76
·
Islandshäst Finns landslaget ute på någon sida någonstans, eller är det någon som vet vilka som kommit med?
Svar
9
· Visningar
2 069
Senast: Carla
·
Körning Orkar inte leta en sen kväll som denna, någon som vet någon rockard man får tävla med som passar stor a-b ponny? Har sålt maratonvagnen...
Svar
15
· Visningar
1 617
Senast: gulkiwi
·
Islandshäst För någr a år sen hörde jag om en genetik forskning om eksem på isis finns det något resultat som man kan läsa ?
Svar
5
· Visningar
1 302
Senast: Boj
·
Western Hej Letar westernsadel till min nordis, MÅNGA sadlar finns det men ingen som passar. Har letat runt lite och fått många...
Svar
2
· Visningar
1 962
Senast: Molinima
·
L
Dressyr Jag rider på ridskola tre gånger i veckan, samt har två medryttar/sköt- hästar som jag får rida så mkt jag vill. Den ena är jätteduktig...
Svar
11
· Visningar
1 780
Distans Jag tycker att diskussionen om prestationsavel som dök upp i en annan tråd är hemskt intressant, även om jag själv inte har något alls...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
11 198
Senast: devere
·
Western Letar westernsadel till em Irish cob med mkt kort rygg men normal, dock ingen manke, rak rygg. Vet ni eller har nån att rek , ¨PM...
Svar
8
· Visningar
1 655
Senast: SAVVY
·
Fälttävlan Så var Ljuslingsbackens FT över för denna gång...i fruktansvärd värme med horder av blinningar ...stackars både ryttare o hästar...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 135
M
Western Undrar om det finns några personer som håller på med westernridning i västmanland. Själv bor jag i Sala och det skulle vara jättekul att...
Svar
17
· Visningar
2 450
Senast: Maria71
·
Fälttävlan Altså under hopprovet, fins det någon begrensning på hur långa sporrarna får vara, eller är det bara att dom ska vara utformade så att...
Svar
3
· Visningar
1 608
Senast: Picazzo
·
V
Western är sugen på o börja lite western. Men måste hästen vänja sig vid westernsadel innan man börjar rida? Och är det samma utprovning som...
Svar
11
· Visningar
1 481
Senast: Ginne
·
N
Islandshäst Hej! Jag är 16, snart 17 år och har ridit i 6-7 år (både privat och på ridskola) men då har jag bara ridit på "vanliga" hästar för två...
Svar
14
· Visningar
2 428
Senast: Islanninhevonen
·
S
Distans Hur vanligt är det med sponsring inom distans? Anledningen till att jag undrar är, att jag idag blev erbjuden nya tävlingskläder av ett...
Svar
1
· Visningar
1 298
Senast: mahlmt
·
L
Trav Jag har köpt ett travhuvudlag beg. nyligen och funderar lite på vilket märke det kan vara...? Det sitter... öh... typ "metallbrickor"...
Svar
3
· Visningar
1 028
Senast: jesse
·
Trav Är det karens på kyllera? Någon som har koll? :P
Svar
3
· Visningar
970
Senast: Johlin