Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans På förekommen anledning tänkte jag bara helt oinbjudet tipsa om hur man kan slippa drabbas av att ens tält flyger iväg om det plötsligt...
Svar
1
· Visningar
2 601
Senast: Gallardo
·
T
Western Jag har en Premium Ringold 15" (står det på den iallafall) smal bom och passar en normal-hög manke. Ljust läder och gudaskön för...
Svar
4
· Visningar
1 046
Senast: Tristan von Avalon
·
M
Distans Jag kan inte bestämma mig vad ja ska ha för färg på min häst. Är kär i gul och blå på brun/svarta hästar med det känns nästan lite...
Svar
3
· Visningar
2 024
Senast: Tagliabue
·
Övr. Grenar Som det ser ut nu så har vi ÄNTLIGEN en starthäst Lördag på Klampen, snackade just med tränaren och han sa att allt var grönt . Hej...
2
Svar
23
· Visningar
2 417
Senast: Hambo
·
Western Min häst har absorlut ingen manke och är svankig + väldigt överbyggd bak OCH är bred som en gammal ardenner . Jag har letat o letat men...
Svar
8
· Visningar
1 425
Senast: Piraja
·
Trav Vad anser ni om detta? Att starta en häst med 1 veckas mellanrum.
Svar
10
· Visningar
1 314
Senast: lissa
·
Western köpt en sadel jag tycker passar killen bra,men idag när jag red ut och skulle hoppa upp från marken så gled sadeln åt sidan,hittade dock...
Svar
9
· Visningar
1 269
Senast: Bismark
·
Trav Jag dras med ett... i-landsproblem? Eller kanske mest bara med att ha hamnat på en punkt då man inte vet vad man vill göra med sitt liv...
Svar
6
· Visningar
1 235
Senast: solros
·
H
Dressyr Är det någon som har erfarenhet av deras kandar? Hur är de i passform? Jag har tittat på Brisbane och Louisiana. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 943
Senast: No1
·
Dressyr Idag var min tränare ute och bara tog en snabbkoll på oss hemma. Gick väl inge vidare direkt, så fick mest köra lite lösgörande för att...
Svar
7
· Visningar
1 578
Senast: Deimion
·
T
Hoppning Jag tänkte börja med lite clear rounder med min fjordingkille möjligen nu i höst, känns jättespännande men jag är total nybörjade i allt...
Svar
3
· Visningar
1 706
Senast: månFare
·
Western Hej! Jag ska sadla om till western och behöver hjälp från er duktiga western ryttare om sadlar med lite högre (valv). Letar reiningsadel...
Svar
1
· Visningar
850
Senast: Ginne
·
Övr. Grenar Hello galopp-folk!:) Jag har lite funderingar på hur galopp/montè påverkar våra hästar? Ska försöka formulera mig så att ni förstår...
Svar
15
· Visningar
1 883
Senast: Tagliabue
·
Hoppning Har funderat på detta ett tag. Läste nämligen en artikel om att stega, där de sa att man måste mäta från häl till häl eller tå till tå...
Svar
6
· Visningar
1 976
Senast: vildros
·
M
Western Nu har proppen till SM:et kommit på www.wris.se :) Vad tycker ni? Vilka ska dit?
2
Svar
36
· Visningar
4 412
Senast: Madlen
·
L
Distans Läs mer på www.ridsport.se under Distansritt.
Svar
4
· Visningar
1 200
Senast: trofé
·
Körning En bekant har köpt en shettis som är inkörd och van att köras. Vi båda därmot är helt nybörjare på körning. Selen är en bröstsele men...
Svar
14
· Visningar
5 454
Senast: _L_
·
M
Western Hejsan, jag tänkte vara med på Ride Camp för Texas A & M University studenter och Clay Cavinder i helgen som kommer någon annan som...
Svar
5
· Visningar
915
Senast: Bewildered
·
C
Körning Hejsan! Undrar bara ifall någon vet om det finns körhuvudlag med den fina "droppen" i panna och dekorationerna på pannbandet men utan...
2
Svar
32
· Visningar
4 256
Senast: agtatoon
·
Distans Nu har jag hört från flera håll (senast i artikeln om lag-Sm i Tidningen Ridsport) att distansen skall ändras tillbaka till 8 mil...
Svar
18
· Visningar
2 063
Senast: Dinamith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka