Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Någon som provat dem? Är skeptisk till paddar i syntetmaterial, men det låter ju bra, och till ett hyggligt pris... Så dela gärna med er...
Svar
10
· Visningar
3 002
Senast: drysno
·
Western Funderar lite på detta med stigbyglar och dess säkerhet. Är egentligen främst distansryttare, och funderar på vilka stigbyglar jag ska...
Svar
11
· Visningar
2 308
Senast: JessicaM
·
Fälttävlan I lätt sits och lite mer framåt, speciellt lite längre stunder tex när man konditionstränar. Korrigerar ni något så att hästen spårar...
Svar
1
· Visningar
1 281
Senast: Estivuz
·
Körning Jag har en häst som hela sitt liv gått mest som körhäst. Hon är alltså körd med "körningssele" med baksele och hela balletten...
Svar
7
· Visningar
1 244
Senast: Dalmas
·
L
Trav behöver hjälp körde mitt russ och tog tid på 800 meter han sprang då 2.35.1 kan nån hjälpa mig och räkna ut tiden??
Svar
5
· Visningar
2 156
Senast: Giantchill
·
P
Körning Hej Jag har en gammal varmblodstravare som går som sällskapshäst/promenadridhäst. Nu har jag tänkt att jag skulle prova och köra...
Svar
6
· Visningar
3 308
Senast: schelin_j
·
Dressyr Jag är för gammal för att tävla ponny, men vill inte gå upp på storhäst. I hoppning får man tävla avdelning b, men hur är det i...
Svar
9
· Visningar
1 848
Western Jag blir tokig! Har nu varit sadellös i nästan 2 månader, svarar på massor med annonser och kollar runt i så många affärer jag kan...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 044
Senast: Cilva
·
Western Någon som vet vad jag får tag i det ?? Sådana skruv som oftast sitter på Westernträns och är det någon som vet vad det heter på engelska...
Svar
8
· Visningar
1 555
Senast: kryddelydd
·
Western Ja, jag har kollat runt lite på nätet om repgrimmor, men jag hittar bara beskrivningar på hur man knyter dessa. Men jag undrar hur man...
Svar
4
· Visningar
2 408
Western Undrar som titeln säger. Ni som betalt en "proffisionell" för att prova ut en westernsadeln, vart har ni åkt? Ringt? Utvärdering? Själv...
Svar
10
· Visningar
3 372
Senast: busigdemon
·
Tävling Ni som sitter med i/har insikt i tävlingssektionens arbete på klubben, hur ser deras stadgar ut?
Svar
5
· Visningar
2 650
J
Tävling Hej! Till vilken nivå får man tävla med endast Grönt Kort? Är det upp till lokal? Och när man vill tävla regionalt och högre så ska man...
Svar
2
· Visningar
1 059
Islandshäst Ja ni.. det var länge sedan man vågade sig in här.. *tittar runt lite* Förra gången hette jag Zab, men den profilen verkar borttagewn...
2
Svar
20
· Visningar
5 325
Senast: maartinaa
·
Western Hur groomar ni era hästar innan tävling? Har ni olika tips eller bilder hur ni gör? :D Likaså med utrustning, har ni nått speciellt knep...
Svar
4
· Visningar
1 589
Senast: LaQuent
·
T
Islandshäst När tycker ni det är dags att gå upp från lätt klass till öppen?
2
Svar
25
· Visningar
2 965
Senast: Glimm
·
Western Kollade upp en häst på allbreedpedigree och på vissa hästar är det ett streck med färg bakom namnet. Tex lila, brunt, beige, grönt...
Svar
2
· Visningar
1 352
Senast: cowgirl73
·
Dressyr Hej alla glada dressyr-älskare:) Nu har jag en liten tanke som jag Vill dela med mig av och kanske få svar på om någon vet. Låt...
2
Svar
20
· Visningar
3 061
Senast: tuaphua
·
S
Tävling Hej! Jag undrar om någon vet hur prisrossetterna ser ut i andra länder? I sverige är ju förstapriset blågult som svenska flaggan, men...
Svar
5
· Visningar
6 097
Senast: Time Lord
·
Islandshäst Nu har ju som bekant även medierna nåtts av hästavlarnas situation. Vi har ju tack och lov inte samma hemska situation som på Irland...
2
Svar
35
· Visningar
4 395
Senast: valvis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar