Sadlar, sadlar, sadlar..

Sv: Sadlar, sadlar, sadlar..

Ang, att få sålt sadlar.

Jag sålde mina sadlar helt hux flux efter att jag annonserade sist. De har varit till salu i ett par år, och jag har försökt med vanlig annons, tradera, lämnat in hos traktens sadelutprovare m.m. En av sadlarna var en westernsadel.

Jag satte ett fast pris och skickade med alla tillbehör och betalade hela frakten, pad, filt, gjord och brösta hade jag ändå över, och de var slitna, men att man bakar in frakten gör mycket. Och många och bra bilder. Plus att jag var ärlig om alla skavanker då sadeln hade många år på nacken. Annonserade på hästnet.

Så det är mitt tips, ge kunde mycket info & bilder, och ge dem ett "erbjudande" de inte kan motstå. Det kostar att köpa alla tillbehör nytt...

Ja, det är så jag har gjort. Jag har annonser precis överallt, svarar på köpes-annonser så fort jag ser någon. Men hittills inget napp.. Har ju "bara" haft ute sadeln sen augusti.. :grin:
Nypris var över 15000. Jag köpte den för 9000. Lagt ut den för 7500 och folk tycker det är för dyrt. De som svarar erbjuder mig max 3000 (inkl tillbehör och frakt), det kan jag faktiskt inte gå med på. Det verkar finnas många som vill köpa bra skit för ingen peng (smålänningarna sprider sig, se upp! :D)

Ibland får man ha is i magen när det gäller att sälja sadlar, rätt person ska dyka upp vid rätt tillfälle. Kanske blir det lättare nu när dte börjar våras och folk kommer på att det är trevligt att ge sig ut och rida ;)

Ja, jag vill bara ha lite pengar på kontot just nu :angel: Det ekar tomt där efter alla sjukhusbesök med hästen! Den får ligga ute tills den blir såld, konstigare än så är det inte.

Jag jublar vidare över nya stallplatsen! Det kommer nog bli super när jag lärt mig alla nya namn. Har aldrig stått i ett så stort stall innan :p Och som sagt, granne med en tränare, perfekt!
Det är ca 8 km från gamla stallet, så jag lastade mina pinaler på vagnen och körde dit. Lyckligare häst får man leta efter! Så fort jag lagt på honom selen blev han som en liten otålig gummiboll :D Underbart!
Jag är glad igen :)

En helt annan grej:
läste i en gammal tråd om correction pads, med fickor man kunde sätta olika inlägg i och få en build up pad. Jag hittar ingen sådan! Någon som vet vad jag pratar om?

Senast ändrad:

Den såg minst sagt billig ut :o Nää, inte värt att leva på knäckebröd för den.. Känns inte optimalt med så fyrkantiga inlägg? Jag kanske bara är nojig (för det är jag ju aaaaldrig :angel:) men det känns inte riktigt bra.. Känns som jag kan fortsätta rulla fårskinn istället.

Om du tittade på den från Diamond wool så har jag den och är nöjd. Har haft den i flera år (4-5 tror jag när jag tänker efter) och den håller bra. Däremot använder jag inte fickorna till att "fixa" till något utan ville mest ha den för att absolut få till en kanal för ryggraden på en känslig häst.

Liknande trådar

Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
1 023
Senast: Barret
·
Utrustning Vi ska testa en Ordo Victoria på vår ponny. Jag har bara sett den på bild, så vet inte ens om den passar än.. men.. jag känner inte till...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: Robina
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 236

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka