Mer tävling

Sv: Mer tävling

Läser man i Islandshästen som kom denna vecka verkar man ha tagit tillbaka uppklassingen från lätta klasser.
Har man över 5.50 tre gånger ska man rida öppen klass. För femgång tror jag gränsen ligger på 5.0.

Vad bra! Det blir roligare så. Annars tappar man ju verkligen sugen om man har en häst som man vet inte når upp till eller över 5,0p och i princip aldrig har en chans att få rida final för att det finns ekipage som rider för 6.0p varenda gång och "prenumererar" på finalplatserna.

Tycker det är bra att de tagit tillbaka uppklassningen, lätt klass ska som sagt vara för de som är nya och inte ligger på öppen nivå än

Håller fullständigt med! Själv tillhörjag dem som tycker det är roligare att rida öppen klass trots bristande tempo :laugh:

Jag tycker också att det är super att uppklassningen är återinförd. Vill så småningom rida öppen klass men känner att vi inte riktigt är redo för det än.

Är det någon kontrollerar att uppklassningsreglerna efterföljs? Vad jag förstått så var det inte det tidigare.....

Blir ju många blå gula rosetter om man harvar i de lätta klasserna.
Kanske inte blir någon alls i öppen klass där konkurensen är större :angel:
Verkar vara rätt vanligt med sådana "prenumeranter" som bara vill fylla rosettskåpet.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
733
Senast: Ajda
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: Ketrawzc
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
228
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka