Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Jag har köpt "ny" sadel för några veckor sen, och jag älskar den på flera vis utom ett - den ger mig fruktansvärda skavsår! I sidan av...
Svar
6
· Visningar
1 270
Islandshäst Tänkte vi kan ha en tråd för våra inplanerade tävlingar, vilka klasser och hur det gick! :bump: Själv har vi iallafall en tävling...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 861
Senast: REIN
·
Western Kom av misstag in på en hemsida när jag satt och kikade på annonser. Sidan heter Sad*le Out*et.... Hittade en sadel jag tyckte såg...
Svar
4
· Visningar
1 331
Senast: aleksis
·
Körning Vi ska ha en uppvisningsdag i stallet med några av hästarna. Dom vill då att jag ska köra lite för publiken. Fabian är mycket körd(av...
Svar
3
· Visningar
1 131
Senast: Tacitus
·
Övr. Grenar Jag vill jättegärna få info om avkommor till honom! Temperament, rörelser, ridbarhet osv! /Mycket tacksam för svar och tips! :)
Svar
14
· Visningar
5 291
Senast: Tunnelapa
·
Islandshäst Jag ska snart sätta igång ett islandssto som har stått hela vintern, innan vintern så gick hon inte nå vidare tungt heller utan...
Svar
1
· Visningar
860
K
Islandshäst Jag köpte min islandshäst för snart 1,5 år sedan, och har jag tyvärr blivit tvungen att sälja honom, i all lycka över att äntligen äga...
Svar
2
· Visningar
1 165
Senast: cowgirl73
·
Tävling Det börjar dra ihop sig och jag ska snart starta i min första lokala tävling. Nervöst! Därför skulle jag vilja veta hur en normal...
Svar
7
· Visningar
1 847
Senast: Nominous
·
A
Western Så undrar jag hur gamla eran/era westernhästar var när ni började rida in dem? Är det vettigt att vänta tills de är 3 år eller börjar ni...
Svar
4
· Visningar
1 218
Senast: MittNyaJag
·
P
Tävling Nästa helg ska jag tävla 3 dagar i rad på olika tävlingar. Det är två finaler som är efter varandra och sen är det KM i min klubb. Nu...
Svar
0
· Visningar
769
Senast: ponnyryttaren56
·
Distans Nån som planerar att vara med i A9-ritten? Jag har precis börjat med distans. Jag testade på första gången i höstas, en 20km, sen var...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 677
Senast: norpan
·
Dressyr Det här handlar inte om mig eller någon till mig närstående, lika bra att klargöra det från början. Inte heller någon Bukemänniska, utan...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 685
Senast: bigganl
·
Dressyr Vad har ni för upplägg dagen före tävling? Hur rider ni? Om ni inte rider, vad gör ni då? (Är lite nyfiken på att se om detta...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 766
Senast: LLaika
·
Western Hej. Nu har jag köpt mej en sadel av äldre modell det står KING SERIES på den det är en lädersadel.:laugh:Är det någon som vet något om...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: 4BarsRR
·
Hoppning Usch så nervös :D Blir debut nästa vecka och jag börjar inse att allt kommer bli en stor minneslucka :angel: Men jag har några...
Svar
10
· Visningar
1 457
Senast: Remix
·
Övr. Grenar Hur allvarligt ser hästägare/tränare på jockeys som varit avstängda från tävling en period tex pga för mycket användning av spö? (eller...
Svar
4
· Visningar
1 268
Senast: clusia
·
Western Finns det skrivet någonstans hur lång tygel får vara när man tävlar? Jag har letat i min regelbok (ewu, tyska motsvarigheten till Wras)...
Svar
2
· Visningar
1 010
Senast: alazzi
·
Trav Pysslade mycket med hästarna på Jägersro i min yngre tonår, men vågade mig aldrig på att köra. Nu kör jag ju "skolkörning", men vill...
Svar
9
· Visningar
1 358
Senast: Rea
·
Hoppning Finns det några kunniga här? Var på tävling idag och startade en klass, 110. Och man behöver ju inte vet besk längre i 110. Men jag...
Svar
4
· Visningar
1 387
Senast: athena
·
Dressyr Kloka bukare, nu behöver jag er hjälp.. Får man starta ena klassen utom tävlan (om det är ok för arrangören så klart) och inom tävlan i...
Svar
14
· Visningar
1 515

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar