Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Övr. Grenar Hej, På de ridskolor jag rider verkar inte galopp vara någon accepterad tävlingsform eller sysselsättning. Kunskapen om galopp verkar...
Svar
19
· Visningar
3 632
Senast: Raderad medlem 111022
·
S
Western Jag upplever det så att AQHA/SQHA´s regler om att man inte får tävla annat än Open klasser, hindrar många duktiga ryttare från att hålla...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
15 398
Islandshäst Är på g att köpa ny sadel. Var på inprovning för ett par år sedan och då blev det en Globus Clic. Den är lagom lång men på tok för stor...
Svar
4
· Visningar
1 280
Senast: fia0
·
Fälttävlan Någon som varit där och tävlat som kan berätta hur deras debutant bana är? Funderar på att låta sonen åka dit i Maj, men vill ha lite...
Svar
4
· Visningar
1 474
Senast: shady
·
M
Trav Undrar om nån provat lr kör regelbundet med det? Läser man om det verkar det ju kanon bra.
Svar
3
· Visningar
1 667
Senast: miia
·
Western Jag funderar på en slinky som är svart, men min hatt är ljus. Kommer det att funka eller måste jag ha en mörk hatt? Eller välja någon...
Svar
2
· Visningar
969
Senast: Chex
·
Distans Hej Jag undrar om någon har tips på sadel som skulle passa en arab "utan" manke. Just nu rider jag i en bomlössadel men känner att...
Svar
2
· Visningar
1 479
Trav Ja hur gör ni? Om ni har en vanlig brösta som ej går ned mellan frambenen? Har ni tömmarna under eller över tömmarna? Varför har man dom...
Svar
7
· Visningar
1 795
Senast: jassica
·
Islandshäst Hej alla islandshästälskare! undrar vilka ni rider för och hur ofta? Mål? Hur skulle du beskriva ditt ridsätt? speciell...
Svar
19
· Visningar
2 503
Senast: icca78
·
Islandshäst Halloj. I vilken prisklass skulle en häst som denne säljas i Sverige? ; Hingst 12år Fyrgångare Islandsfödd Svartskäck Utbildad...
2
Svar
31
· Visningar
3 544
Senast: KME
·
Islandshäst Hur tycker du att sadeln verkar ligga? :) inga höjdarbilder direkt men hoppas det går att få sig en någorlunda uppfattning iallafall. :D
2
Svar
36
· Visningar
3 752
Senast: fjordtokan
·
Western Jag är totalt oinsatt i westernvärlden men har lagt märke till att westerngjordar sällan har resår vid spännena, och de få gjordar som...
Svar
16
· Visningar
3 076
Senast: 4BarsRR
·
S
Islandshäst Har en islandshäst som svettas mycket, hon svettas direkt hon kommer in i stallet bara och det behöver inte ens vara plus. Svettas vid...
Svar
10
· Visningar
1 247
Senast: Maléne
·
Dressyr Står för ett riktigt lyx"bekymmer" :D Jag lyckades vinna seriedressyren hemma på klubben och ett presentkort på 500:- på hästbutik...
Svar
15
· Visningar
1 699
Senast: Saigon
·
Övr. Grenar Hej är det någon som vet om det kommer bli riktiga löp i år 2012 för ridhästar en bara träningstävlingar som förra året ???? ;) Glad...
Svar
3
· Visningar
1 219
Senast: Seabaz
·
Trav Smaskigt värre! :d :d Opal Viking mot Giant Diablo, Spring Ray (som ju är inkvalad till Olympiatravet) och Minnesota i ett lopp...
2
Svar
28
· Visningar
3 158
Senast: via
·
G
Islandshäst Brukar ni värma upp er sjäva innan ni rider? Märker ni att ni presterar bättre och att ni känner er mer avslappnade o lugnare? Vilken...
Svar
2
· Visningar
1 204
Senast: fjordtokan
·
Dressyr Vad använder ni för bett och nosgrimma? Har ni några speciella åsikter om 2delat vs 3delat, remont vs engelsk? Och har era hästar någon...
2
Svar
32
· Visningar
4 223
Western Vart får man tag på westernbett till hästar som drar mindre storlek? bett i storleken 9,5-11,5 cm. (motsvarande 3,5 tum, 4 tum och 4,5...
Svar
14
· Visningar
2 952
Senast: maja_70
·
Övr. Grenar Vad är anledningen till att Skånska Fältrittklubben har sagt upp avtalet med Jägersro trav & galopp?
2 3
Svar
49
· Visningar
7 237
Senast: Thunder
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar