Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western nån med tips på bra sadlar? Moses har väldigt lång rygg och hög manke. Och han har växt ur sin sadel. Söker även tips på bra sadlar...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: Mirre
·
S
Western Ja angånde hästlagrets westernsadel i nötskinn? 3500:- Vill höra bra och dåliga synpunkter på denna endast av erfarna tack!
2
Svar
22
· Visningar
1 798
Senast: eileen1
·
A
Western Jag har nyligen blivit ägare,mer eller mindre mot min vilja, till två hästar. Ett äldre varmblod och en ung korsning Ardenner, Halvblod...
Svar
1
· Visningar
858
Senast: Orzon
·
K
Western Ni som har erfarenhet av olika hästraser, tycker ni att det finns generella skillnader i hur de reagerar på träning? Självklart så...
Svar
16
· Visningar
2 331
Senast: e_s_t_e_t
·
Western Det här med träns och att man rider utan nosgrimma. 1. Det finns ju olika träns inom western; helt pannband, två öra och en öra,,,har...
2
Svar
26
· Visningar
3 197
Senast: lakrits
·
F
Western Halloj! Jag har aldrig ridit western förut. Jo, lite trail på hemmaplan under ledning av en stallkompis. Jag fick med henne och...
Svar
4
· Visningar
1 060
Senast: Seabaz
·
Western Sadelfråga igen..... Kan någon förklara hur en westernsadel ska ligga??? Jag förstår att det kan vara svårt men bara så man får en...
Svar
2
· Visningar
1 076
R
Western Jag undrar om det finns några Westernmänniskor här på Buke som faktiskt använder sina hästar i praktiska vardagsövningar med nötdjur. Är...
Svar
3
· Visningar
1 048
Senast: Bill
·
Western Hej! Undrar om någon har liknande erfarenheter och kanske bra tips? Jag har som sagt en qh valack som är 4 år. Han har nyligen vart...
Svar
7
· Visningar
1 642
Senast: TCJ
·
M
Western 1. Körning och western, går det ihop? Eller får man bättre resultat i ridningen om man inte kör? Funderar på att köra in min häst men är...
Svar
8
· Visningar
1 202
Senast: Orzon
·
Western Läste för ett tag sedan ett Western magasine som kom med när man köpte hästfocus. Nu är min fråga Hur ser ett par jeans med...
Svar
6
· Visningar
1 144
Senast: __sandra__
·
F
Western Jag har varit på en liten d-tävling för ett antal år sedan och tävlade då min tre år unga häst i beginnersklasser. Nu har vi kommit...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: cinnas
·
Western ... till ny hård, knarrande sadel! Jag har nu nyss köpt en ny sadel, har ni tips på hur man får den att sluta knarra och bli mjuk...
Svar
9
· Visningar
1 264
Senast: kazam
·
M
Western hälp hur ska jag göra? bestämde mig för att ta ut en sadelprovare direkt till min häst och då jag inte har något jobb utan lever på...
Svar
12
· Visningar
2 134
Senast: Fendi
·
A
Western Någon som beställt en simco från Börjes någongång, eller ja, kanske handlat den i deras butik? Satt och ögnade igenom deras katalog...
Svar
16
· Visningar
10 100
Senast: Lenita
·
B
Western Lite sugen på en bomlös,haft upp frågan tidigare om någon provat en westernsadel som är bomlös, men ingen hade det tydligen det då. Nu...
2
Svar
30
· Visningar
2 972
Senast: Balans
·
P
Western Om hästen har hästlicens,gäller den på A,B och C tävling eller är det som med ryttarlicensen att det är en C licens och att man sen...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: Intejag
·
O
Western Ni som rider fjording (jo, jag VET att ni finns :smirk: även inom western) Vad har ni för sadel på era hästar egentligen? Jag har...
Svar
4
· Visningar
990
Senast: pepsi
·
D
Western Jag vill gärna ha lite tips på "styrövningar" för att träna hästens följsamhet och smidighet, och även mjukhet på. Dvs olika "banor"...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: Dressed_In_Red
·
B
Western Hej Jag har just börjat med westernridning. Jag har ett lasso men vet inte tekniken i lassokastning. Jag har sökt på nätet efter info...
Svar
13
· Visningar
3 764
Senast: e_s_t_e_t
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka