Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Hur fungerar det? Är det hästen som läser av kalven mestadels, eller är det mestadels ryttaren som dirigerar hästen vart den ska gå...
Svar
7
· Visningar
1 533
Senast: jogr
·
T
Western Hur fungerar det? Har sett det många gånger förr men aldrig reflekterat hur man använder alla dessa tyglar. Nån som kan förklara eller...
Svar
10
· Visningar
1 511
Senast: tinystina
·
Western Tusen tack alla som hjälpte mig med svar om mina pleasure frågor! :bump: Det gick bra på tävlingen Kom 4:a! Helt övertygad om att det...
Svar
9
· Visningar
1 232
Senast: Excalibur
·
Western Var får man tag på det och vad kostar det? Ska göra ett skolarbete om westernridning och behöver ett TR Finns det på nätet? Känns...
Svar
6
· Visningar
1 144
Senast: Ragatan
·
Western Nån som kan ge oss lite träningstips? :) Har (som de flesta säkert vet) en Clydesdalekille på 8 år. Lugn och fin och rida men har...
Svar
5
· Visningar
1 084
Senast: Mirre
·
Western ... på annonsdirekt under "westernhästar". Det jag lagt märke till är ofta om hästen är skäck - DÅ passar den bra till western! Det...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 735
Senast: lundborg
·
Western Vad ríder ni med för bett och varför? Berätta gärna för o nackdelar då jag ska bege mig in i den beryktade bettdjungeln. Rider nu med...
Svar
8
· Visningar
1 284
Senast: alazzi
·
K
Western På beg marknaden. Är det helt kört att sälja en begagnand sadel som inte passar hästen? Har haft annonser ute lite då och då men det är...
Svar
12
· Visningar
1 545
Senast: Heyoka
·
L
Western hej, hur kan man få tag i tävlingsmönster för Western Riding och pleasure? jag är inte medlem i någon westernklubb ännu, har ej hittat...
Svar
4
· Visningar
960
Senast: lundborg
·
Western Annonsering Annonsering är inte tillåtet i forumen, annonserar gör man under radannonser. Till annonsering hör även frågor om vem...
Svar
0
· Visningar
1 110
·
Western Finns de? Jag vill INTE ha med skänklar utan det ska vara ett helt vanligt snaffle (gärna med D-ring, men det är inte prio ett) och...
2
Svar
27
· Visningar
3 302
Senast: Mount Never Rest
·
L
Western Hej! Jag är relativt ny på western, men som tur är har en häst som är utbildad i western :) Nu är det så att vi tränar sidepass...
Svar
9
· Visningar
1 255
Senast: SweetSelene
·
Q
  • Låst
Western Letar en avkomma till en registrerad paint.. vet ej vad modern heter.. men fadern.. Vet vad ägaren till stoet heter med... Går de att få...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: wigdul
·
J
  • Låst
Western Nu finns det en tråd på Gnägg där folk uppmanas att skriva ALLA sina fördomar om westernryttare/hästar....
Svar
7
· Visningar
1 209
·
E
Western Varför heter de som de gör? Ja, först står det ju typ Trail, Reining, Western Pleasure mfl. mfl. Och sen finns de ju i alla dessa...
Svar
3
· Visningar
1 403
Senast: sarma
·
Western eller vad man nu ska kalla det... Jag behöver smörja upp min sadel, och det är ju rätt mycket silver på den, och vad jag undrar är hur...
Svar
1
· Visningar
996
Senast: Mount Never Rest
·
Western Sitter här och spekulerar lite,har en stor kille på 180+ -1200kg funderar på hur långt man skulle kunna komma med en sån häst rent...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: Orzon
·
K
Western känslan av "power" (vet inte hur jag ska beskriva det, när ni rider western. Ni som har provat på både engelskt och western. Känslan av...
Svar
13
· Visningar
1 371
Senast: Polly_Mulle
·
L
Western Hur mäter man (som amatör) vilken bomvidd hästen ska ha i westernsadel? Vilka bomvidder finns det för westernsadlar och vilka typer av...
Svar
12
· Visningar
3 909
Senast: Maran
·
Western Jag stod i ett stall förut där det var mycket westernridandes människor och vårat ridhusbotten (som visserligen var urdåligt från...
Svar
16
· Visningar
3 304
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka