Det finns en del underliga annonser...

Sv: Det finns en del underliga annonser...

Ser jag inget behov av att göra

Jag har varit så arg på western hela mitt liv, gått i terapi för det min barndom är förstörd mm mm mm, så nu känner jag att jag bara måste ventilera mina känslor om ordet *brrrr* western
:banana: :rofl: :banana: :rofl: :banana: :rofl:

Jag gillar inte hoppning men jag känner inget större behov av att tala om för hoppfolket vad jag tycker. Eftersom jag faktiskt respekterar det faktum att de inte tycker som jag så lägger jag helt enkelt inte någon tid eller energi på att tjata om det på deras forum........ :smirk:

/Carina :eek:

Och det är som vanligt helt upp till dig likså att det är helt upp till mig om jag vill sitta här och "tjata". Men ni verkar ju inte klara av att folk inte tycker som ni och att det finns folk med fördomar mot vissa grenar

Du kanske borde gå i terapi på riktig. Mår du bättre av att klanka ner på western eller vill du bara hetsa folk? Det är ju klart att man vill försvara sin "egen" gren, liksom du säkert skulle vilja försvara din. Alllvarligt, får du ut ngt av detta? Det blir ju bara en jätte tråkig tråd :(

Ärligt,,, så vill jag bara hetsa folk, jag tycker att tråden är ganska rolig faktiskt.. Så det är bara att be att tråden ska tas bort om du tycker den är så tråkig ;)

Vilket tyder på ett visst mått av omogenhet om man tycker det är "roligt" att som du säger "hetsa" folk. Känner en annan person här inne på buke som lider lite av samma sak som dig...nämligen omogenhet, och så vida du inte är en fjortis så är det ganska så patetiskt... :angel:
Förresten så känner jag mig inte speciellt hetsad :smirk: det ska större kanoner till för att jag ska bli det..... :devil:

Förresten så finns det något som heter konstruktiv kritik....det kanske är något för dig att träna på. :angel:

Jag tycker att det är synd att du har en sån inställning utan att ha satt dig in djupare i westernridningen eller ens prövat.

När jag ser någon rida engelskdressyr med det eviga drivandet fram mot den icke eftergiftsgivande handen så tänker jag inte att jag hatar dressyr och ridstilen är fel. Jag tänker bara att det är en ryttare som inte kan rida.

Nu låter jag lika fördomsfull som du men tyvärr så ser jag ganska ofta detta och enligt mig är det fel. Därmed inte sagt att alla rider så och jag vet att det inte är dressyrfilosofin. Men du har sett några få dåliga ryttare inom westernridningen och tror sen att alla rider så, det tycker jag är ovanligt korkat om du ursäktar.

Spirax skrev:
Det är så för mig men ni behöver inte tycka att ni rider fel för det :smirk: Jag tycker inte att western ridning har en form som gör att hästen arbetar optimalt punkt slut!!
Det är helt otroligt vad personligt ni tar det så fort någon inte tycker som ni :confused: :angel: :banana:

Blir lite konfunderad av dina inlägg. Förstår inte heller vad du vill uppnå... :confused:
När jag rider mina hästar arbetas dom i dressyr i uppvärmning sen går jag ett steg längre och ber dom göra samma sak men med den stora skillnaden att dom ska bära sig själva utan hjälp av min hand. Dyker dom för djupt korrigerar jag dom liksom dom korrigeras om dom går för högt och tappar dom bakdelen manar jag på densamma att börja jobba igen.

Prova själv kanske? Släpp din häst och be den göra dressyrmomenten utan dina händer.

Sen kan det se "fattigt" ut om man jämför med ett halvblod med enorma steg och de hästar vi oftast har som är kortare i steget och inte lika luftiga men det är inte att gå på bogarna eller att inte arbeta optimalt. :cool:

du roar mig faktiskt lite! jag vet att människor inte har mycket att gör av sina liv, men såhär lite, det blir nästan roligt.

Spirax skrev:
Det jag söker är fler inlägg förstår du VÄL :banana:

Kunde tänka det.. men allvarligt talat, var har du parkerat din månlandare..?.

Varför bry sig om att svara på "Spirax" inlägg. Hon gillar inte oss western ryttare och borde alltså inte diskutera på detta forumet, men eftersom hon gör det tycker jag att vi ska strunta i att svara på hennes inlägg. Fler som tycker som jag?????

Jag håller med dig!!!! :banana:

JAAAAAAAA!!!!!!!!Det tycker jag också!!!!!!!!!!!

:bow: :bump: :rofl: :bow: :bump: :rofl: :bow: :bump: :rofl:

Nu läser jag inte hästannonser så ofta men de få gånger jag gör de så visst har man sett exemplar av det du skriver.

Det här att dom vill sälja sina äldre hästar som westernhäst utan att de ens är utbildade till det kan ju ha med det du skrev också.
Kan det även inte vara så att man tycker att det kanske är "bättre" ridning för en häst som är lite äldre????

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 021
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 640
Senast: Cambrie
·
Gnägg Lite mer utsvävande funderingar kring hästförsäljning, visste inte var jag skulle lägga tråden men chansar här. Jag har två ponnyer. En...
Svar
6
· Visningar
1 184
Senast: Lipperta
·
Äldre Okej, rörig historia (som kanske borde ligga på hästforumet någonstans egentligen? Moderator får gärna flytta isåfall!) men hang in...
Svar
19
· Visningar
2 706
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka