Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Efter att ha råkat ut för en mycket allvarlig nackskada i vintras så har jag tills vidare fått sadla om från hopp- till dressyrryttare...
Svar
3
· Visningar
1 493
Trav En kompis til mig ska betäcka sitt sto och söker billig travhingst. Behöver inga dumma kommentarer om att de kostar med häst osv...
2
Svar
38
· Visningar
6 940
Senast: Jennifer_Wiman
·
Islandshäst Får man sko en tävlingsbar häst med tex 10mm fram och 8mm bak? Eller tex 8mm med sulor fram och 10mm bak?..
Svar
4
· Visningar
1 240
Senast: cress
·
Western Just precis! Så som rubriken lyder. Jag skall alltså vara speaker på en tävling om ett par veckor och detta är alltså min första gång...
Svar
8
· Visningar
2 415
Trav Jag är helt okunnig när det gäller travtider och liknande, och undrar nu om någon kan förklara detta för mig. På rekord så står det...
Svar
3
· Visningar
4 275
Senast: Roquepine
·
Dressyr Har en panikfråga så jag ska tävla imorgon. I LC:1 2008 Så ska man först göra "3 serpentinbågar över medlelinjen och vid medellinjen...
Svar
4
· Visningar
1 618
Senast: Tulip
·
Dressyr Japp, min fråga till er är följande.. Hur utför man en halvhalt med sätet och hur utför man en halvhalt med tyglarna?? tack...
Svar
2
· Visningar
1 372
Senast: Saigon
·
L
Hoppning Nån som vet om några pay n rode i skåne? jagv et om de i hässleholm...
Svar
7
· Visningar
3 369
Senast: L8P8
·
Islandshäst Har ni andra fått betalningskrav för att komma in på Worldfengur? Det har ju ingått i SIFs medlemskap i några år, har dom ändrat det...
Svar
6
· Visningar
1 277
Senast: angelwings
·
Distans Jag undrar vilka märken som säljer typiska distanssadlar? Har testat en del olika och kommit fram till att en lätt bladsadel vore nog...
2
Svar
21
· Visningar
9 741
Senast: BandyBoy
·
Trav Mitt stora intresse är uppfödning (kallblodstravare) och jag har haft turen att min första sålda häst lyckats ganska bra på banorna. Han...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 646
Senast: Roquepine
·
Körning När skattepengarna kommer ska det införskaffas en ny rockard till min lilla shettisfröken. Frågan är vilken jag ska köpa? Tidigare...
Svar
4
· Visningar
2 426
Senast: Mli
·
Western Finns en uppsjö av begagnade w-sadlar just tycker jag det verkar som, å andrahandsvärdet har förståss dykt...Har aldrig tänkt på det...
2
Svar
27
· Visningar
4 286
Senast: Liten
·
Körning Jag har ett par gånger hämtat barnen från dagis med ponny och vagn. Personalen på förskolan har då hjälpt mig med att ta på barnen...
2
Svar
24
· Visningar
4 712
Senast: Petronilla
·
Dressyr Varsågoda och skriv när det är dags :).
11 12 13
Svar
242
· Visningar
29 286
Senast: materia
·
Islandshäst Jag har suttit domarsekreterare ett par gånger de senaste åren och tycker det är jättekul o lärorikt. Men det har fått mig att...
Svar
9
· Visningar
1 716
Senast: glimjandi
·
Övr. Grenar Har letat och letat efter info om tävlingsbar ålder på galopphästar men finner ingen info på SG´s sida om detta. Travhästar får ju...
Svar
9
· Visningar
2 844
Western Precis som rubriken säger: Vad tycker ni om följande sadelmärken? (andra är välkomna att fylla på med märken allt eftersom...) Montana...
2 3
Svar
44
· Visningar
17 480
Senast: Kickis
·
Dressyr Ja ni..... Ni som har skäckar, hur har ni blivit bemötta på dressyrtävlingarna samt tycker ni att ni blivit nerdömda pga färgen...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
17 822
Senast: lewellyn
·
Western Om fru unghäst inte kommer över sina tix snart så måste jag handgripligen hjälpa till. Under träning/signalering är det inget problem...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 662

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka