J-vla fästingar...

Sv: J-vla fästingar...

På länken nedan kan ni förresten läsa varför man inte ska ge vitlök till hästar, min veterinär har påpekat detta i åratal.
Att det trots allt har sålts/säljs så många vitlökspreparat till hästar handlar bara om skicklig marknadsföring och att människor förmänskligar sina hästar. Hästar är inte gjorda för att äta vitlök, det är direkt giftigt för många djur.

http://dressyrmupparna.se/lokvitlok/381

Jag motsätter mig inte alls det påståendet eftersom jag läst det i flera veterinärartiklar och en och annan foderbok, men kan du inte hänvisa till en lite mer tillförlitlig läsning än en "mupp"-blogg? :p

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: Myzan87
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 314
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga...
48 49 50
Svar
988
· Visningar
13 269
Senast: qitis
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 324
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka