Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Jag hörde talas om en gren i western som man bara visar upp hästen i skritt och trav. Någon liknande pleusure. Någon som vet vad dne heter?
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: Lenita
·
Z
Western visst är den här padden för stor..? hästen är ca 122 cm lång i ryggen...
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: zillax89
·
S
Western Jag har börjat träna western med min pålle, han har lärt sig jättesnabbt vad han ska göra och vad som "krävs", han kan vända för...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: sarma
·
Western Någon som ska på WRU´s d+c tävling 20-21 maj i Finsta ridhus, Rimbo? :)
Svar
8
· Visningar
1 308
Western Nån som har gjort det som kan berätta om hur det gick till? Kontaktade ni någon tränare? Hade ni hjälp från någon i Sverige? Åkte ni ner...
2
Svar
27
· Visningar
3 196
Senast: wrangler
·
Western Den 20 åker jag och älsklingen på våran första western-clinic. :) Jag är så rädd att jag ska glömma något hemma, jag har nog gjort...
Svar
14
· Visningar
1 213
Senast: maja_70
·
F
Western Vad är kraven för att kunna tävla i non pro-klasserna? Jag funderar på att ev göra "praktik" /jobba som hästskötare hos en w-tränare...
Svar
4
· Visningar
902
Senast: FidoDog
·
  • Låst
Western Idag ska jag träffa Quarter4ever och få en ridlektion i western! :banana: Tänkte lägga ut bilder på det här sedan, men behöver lite...
Svar
5
· Visningar
995
Senast: tifo
·
Western Jag har sett på en del bröstor att de färst i hornet, eller runt det på någon konstigt sätt. Jag fäster alltid min brösta i ringarna på...
Svar
3
· Visningar
1 131
S
Western Läste en intervju med den nya FEI-ordföranden, prinsessan Haya av Jordanien, där hon bland annat kommenterade reiningen och...
Svar
8
· Visningar
1 485
Senast: alazzi
·
T
Western Här kommer några bilder från Argentina: Vi går på hästshow! Kollar på reining. Och gauchos... Snart dags för lite...
Svar
11
· Visningar
1 280
Senast: twinstar
·
Western Jag blev lite fundersam då jag var på en westernanläggning nyligen. Inför en lektion när hästarna gjordes iordning kollade de in längden...
Svar
11
· Visningar
1 502
J
Western Jag tänkte äntligen köpa en westernsadel och har hittat en Nevada Fancy. Jag har blivit rekommenderad att köpa en sadel med bomstorlek...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Piraja
·
Western Är det svårt att byta fendrar på en westernsadel? Det ser väldigt trångd ut uppe vid bommen som de sitter runt. Fendrarna på min sadel...
Svar
7
· Visningar
2 078
Senast: lilla_edvardsson
·
G
Western Skulle vilja ha lite tips & råd om westernsadlar. Jag har ev. tänkt att skaffa en till min häst, kanske inte direkt för att rida western...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: kenneth
·
Western Satt och kollade på väldigt,väldigt gamla trådar här på westernforumet och så rubriker om Grönt kort. Behöver man ha det även i...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 604
Senast: Flying Grace
·
Q
Western Hur hårt/ löst SKA den bakre gjorden sitta?!?! :crazy: När jag "spänner" den brukar det vara precis så den ligger mot buken.... När...
Svar
11
· Visningar
1 251
Senast: My Beauty
·
Western Har kikat lite på westernträns, och på sidostyckena, där man sätter bettet, har jag sett att det på vissa träns är som skruvar eller...
Svar
6
· Visningar
1 385
Senast: sarma
·
J
Western Hej! Jag skulle vilja ha lite tips på hur man enkelt bygger en grind hemma att öva på. Gärna bilder som visar om ni byggt själva...
Svar
6
· Visningar
6 149
Senast: real_cowgirl
·
R
Western Såg att det inte finns så många paint ekipage anmälda till Bökeberg Challenge.... Endast 24 tydligen.... Hur kan detta komma sig...
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: Kickis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025