Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Western Jag har ingen som helst erfarenhet av western, utan rider min häst på klassiskt vis. Men nu har jag undrat över en sak som jag hoppas...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: _Smulan_
·
D
Western Kan någon hjälpa mig att förklara de olika klasserna som finns inom western. Jag vet att trail är typ hinderbana, men sedan är det...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Flying Grace
·
S
Western Jag behöver er hjälp att tänka. Jag tränar stenhårt med att rida på en hand just nu. Det går jätte bra förutom ett (stort) problem...
Svar
12
· Visningar
1 169
Senast: real_cowgirl
·
Western Jag har förstått att westernhästar bör ha olika byggnad beroende på vilken gren de ska tävlas i (har fördel med en viss byggnad) men...
Svar
12
· Visningar
1 287
Senast: Expensive_Hobby
·
Western Visst strävar vi western ryttare efter att rida våra hästar på minimum av våld?! Med det i tanken så undrar jag nu varför en hel del...
2
Svar
33
· Visningar
3 529
Senast: TDJ
·
M
Western Tänkte bara påminna alla glada hästmänniskor att nu på lördag den 3 juni kör vi årets upplaga av Ranch Trail cup där det finns en massa...
Svar
5
· Visningar
1 037
Senast: Mia L
·
L
Western Hej allihopa! Nu vill jag hör era tankar om följande sadel! BUDGET WESTERNSADEL En verkligt bekväm sadel till ett...
Svar
14
· Visningar
2 968
Senast: Lenita
·
S
Western Finnes det noen som driver med dette i Europa? Vi er noen i Norge som kunne tenke oss å lære det, og kanskje innføre den grenen også...
Svar
3
· Visningar
804
Senast: Spich
·
Western Har blivit lite nyfiken på Western igen. Har tidigare ridit lite western i USA men det var flera år sedan :rofl: Skulle vilja fara...
Svar
3
· Visningar
1 030
Senast: ida.kar
·
Western Nu har jag lånat hem 2 sadlar för provning. Det står inte modellnamnet på dem men på en sida som säljer sadlar ser jag att den ena måste...
Svar
18
· Visningar
9 980
Senast: Maran
·
F
Western funderar på o köpa budget w-sadel till stor fjording med super mage(dräktig) att ha o rida med lite sporadiskt nu medans hon är stor...
Svar
15
· Visningar
2 861
Senast: fjordinghanna
·
S
Western Går och tänker på att köpa en 1-årig quarter. Har ni några tips? vad ska man tänka på ?? Har tiitat på en och jag kan få köpa den som...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Colonels_king
·
Western Hej!! Rodeo verkar jättehemskt, man spänner ju nån rem runt hästens skap för att den ska bocka :( . Det verkar skitläbbigt! Stackars...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 807
Senast: Bill
·
Western Nyfiken inte-alls-westernryttare undrar hur det går till på westerntävlingar :) Vilka klasser brukar ni starta? Är det vanligt att man...
Svar
5
· Visningar
829
Senast: Exemplar
·
N
Western Någon som rider och tävlar western med en kallblodstravare? Vilka grenar kan man träna/tävla med en sån? Jag vet att de har sina...
Svar
11
· Visningar
3 765
Senast: Athina
·
Western Jag kunde lagt den på distansforumet också men det fick bli här. Jag tränar lite western men tävlar hellre distans eftersom mina nerver...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: Daimie
·
R
Western Jag har hittat en sadel som jag vill ha. ALlt är bra förutom att sätet är 15" jag har bara haft 16" innan och de har ju vart rymliga...
Svar
13
· Visningar
966
Senast: real_cowgirl
·
  • Låst
Western Nu vill jag se ni här på buke när ni tävlar. Det spelar ingen roll vilken gren, hästras eller ryttare det är . :) Skriv gärna hur...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: tifo
·
Western Är det någon som ska till Americana i sept? Kan verkligen rekommendera det för den som aldrig varit där:D :bump: !!! Ska dit o träffa...
Svar
4
· Visningar
918
W
Western Vi har köpt ett stort och rejält hbl på 18 år.. Hon har gått på ridskola större delar av livet och är skrämmande omusklad i rygg och...
Svar
7
· Visningar
969
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025