Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Nu är det bara en vecka kvar tills sista anmälningsdag för årets Lag-SM. Vilka kommer med toppade lag i år? Det brukar ju ändå bli...
Svar
3
· Visningar
1 859
D
Western Hej! jag är 21 år och har ett stort intresse av hästar men har inte haft möjligheten att gå på ridskola. Mina hästvanor i stora drag är...
Svar
6
· Visningar
3 086
Senast: Dess
·
Distans Ett tips till alla som ridit *-klasser på Uppsalaritten i helgen är att ni kollar så era logsheets verkligen har blivit ifyllda. Det har...
Svar
1
· Visningar
1 079
Senast: CK
·
Tävling Jag skulle behöva skicka en av mina hästars pass till Irland för att hennes avelsförbund ska kunna göra ett officiellt ägarbyte. Nu vet...
Svar
5
· Visningar
2 420
Senast: Docka
·
Western jag behöver hjälp med vad det är för häst man ska köpa om man är nybörjare på western och vill utvecklas. jag och min mamma insåg snabbt...
Svar
4
· Visningar
1 359
Senast: _FiA_
·
Western Har en kamrat som bestämt sig att börja med western på sin islänning. Jag vill veta om ni bukisar där ute har någon erfarenhet av att...
Svar
5
· Visningar
2 753
Senast: JDFJ
·
Tävling Jag "roade" mig med att räkna ut vad ett normalt meeting kan kosta. Drivmedel boende, startavgifter, boxplats för hästen. Var landar du...
Svar
4
· Visningar
3 911
Senast: Krockodil
·
Trav Min häst har varit utlånad under ett år och precis kommit hem igen. Jag blir ledsen då jag kollar i hans pass och upptäcker att man...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: gulan
·
Dressyr Jag hade lite förträngt problemet jag har med kusen kontra kandaret då hon inte gått med det sedan oktober förra året (skadad). När jag...
Svar
18
· Visningar
4 318
Senast: Corax
·
Dressyr Vi tränar på byten men jag får inte till det. Hur är den korrekta hjälpgivningen för ett galoppombyrte egentligen? En del säjer att man...
Svar
8
· Visningar
2 875
Senast: kryddan
·
Distans Har försökt komma in på Skånska Distanssällskapets hemsida i flera dagar, men kommer inte in, har den bytt adress? :confused: Någon som...
Svar
5
· Visningar
1 621
Senast: bidanz
·
Hoppning Hejhej, ska åka på mitt första meeting nu:banana: , och undrar hur ni lindar era hästar när ni är iväg. Alla säger olika och man blir ju...
Svar
2
· Visningar
1 350
Distans Den 1 Juli går Isabergsritten av stapel igen. Någon som anmält sig? Ska vara funktionär och hoppas givetvis att så många som möjligt...
Svar
19
· Visningar
2 410
Senast: Lorelie
·
Western I min senaste pleasure var det uppfödaren till en av de startande hästarna extremt missnöjd med sin uppfödnings placering. Hon klagade...
Svar
5
· Visningar
1 422
Senast: Snubbelfot
·
Islandshäst Undrar om det är någon som har eller känner till några avkommor till Hingsten Orion fra Litla Bergi??? Bilder? kanske lite info om...
Svar
2
· Visningar
1 278
Senast: anpe0208
·
Islandshäst Jag har ett fantastiskt sto efter Hrannar fra Kyrholti. Finns det någon som har eller känner till avkommor efter honom? Vore himla...
Svar
5
· Visningar
1 970
Hoppning Jag är inte alls tävlingsryttare utan tar något skutt ibland med pållen. Jag tänkte att jag ändå vill köpa några hinder för att...
Svar
2
· Visningar
1 665
Senast: danilo
·
Hoppning Jag tävlar hela helgen och efter några dagars regn så var det stora vatten/lerpölar på banan vilket resulterade i att det var lerstänk...
Svar
2
· Visningar
2 650
Senast: Kallebus
·
L
Hoppning skulle idag anmäla mej till en tävling, en lokal 100 bed A och en regional 110 på ett meeting som är tors-sön 100-150 klasser. till min...
Svar
2
· Visningar
1 727
Senast: linasvensson
·
S
Islandshäst Funderar på att söka Strömsholm islandshäst utbildning om nått år. Är det någon som vet vad det kostar? Hur man som student finanserar...
2
Svar
26
· Visningar
5 136

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka