Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Vad jag kan se så är det en repgrimma med tyglar? Hur är det med reglen att hästar ska ledas i träns på tävlingsplats? Gäller inte denna...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 195
Senast: Nominous
·
Övr. Grenar Hej! har blivit väldigt sugen att testa på galopp Men just nu är jag 15 år och väger 64 kilo. Och är ganska lång, vet inte exakt men...
2
Svar
27
· Visningar
4 738
Dressyr Finns det någon här på buke som använder sig utav ett säkerhetshandtag på dressyrtävling? Vad har ni då för något? Bild? Jag har sökt på...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 243
Senast: Fenestra
·
J
Dressyr är tygelhandtag (så kallade rein-bows) tillåtna i dressyrtävling på ponny? vet att det är det i hoppningen, men det kan ju vara...
Svar
1
· Visningar
1 669
Senast: svea
·
Dressyr Hej! Ser mig omkring efter en ny sadel, har just nu en santa cruz arthur 17,5" men den känns lite i minsta laget. Så min undran är om...
Svar
3
· Visningar
2 043
Senast: Raceface
·
Hoppning Jag vet att det är i det närmsta fri betsling på storhäst, men det här känns lite tveksamt... Tyglarna sitter alltså i remonten, men...
Svar
8
· Visningar
2 949
Senast: Blueberry
·
Hoppning När jag rider blir tyglarna längre o längre. Speciellt när jag hoppar så släpper jag för mycket i landningen. Någon som har något smart...
Svar
11
· Visningar
2 333
Senast: fio
·
Distans Hej. Har precis blivit ägare till en fin arab. Jag själv har aldrig tävlat innan då jag känner att jag inte haft nerver för det. Men har...
Svar
4
· Visningar
1 700
Senast: TIzzANO
·
Trav Jag sitter typ dagligen och funderar på hur f'n jag ska lyckas träna min gris till häst, detta med att köra honom hemma har jag som gett...
Svar
19
· Visningar
5 419
Senast: Maddizz
·
Trav Hur mycket kan det tänkas påverka hästen att sela ut med en för stor (hög) sulky? Har fått en uppfattning att det försvårar för kusken...
Svar
2
· Visningar
1 277
Senast: Lena
·
E
Fälttävlan Jag är lite stressad då jag vill kvala min femåring till femårchampionatet i fälttävlan. Nu vill jag åka till danmark och norge för att...
Svar
9
· Visningar
4 527
Senast: fio
·
Islandshäst Har kämpat som en dåre att få henne att gå ner i vikt sen i vintras, och nu tycker jag hon börjar bli fin! Vad tycker ni? Ser hon ff...
2 3
Svar
45
· Visningar
9 663
Senast: Elina8
·
Dressyr Som rubriken säger är min häst väldigt stel i nacken och jag har problem med att få honom riktigt loss där, ffa är det höger sida som är...
Svar
9
· Visningar
4 391
Senast: feel
·
Övr. Grenar Jag har en 15-årig medryttare som verkligen har fastnat för Voltige. Jag kan inte mer om det än det man provat på på ridskolan för...
Svar
2
· Visningar
2 395
Distans hej! Jag ska till london snart och jag undrar om någon vet något om de går att besöka någon hästbutik där som säljer distansutrustning?
Svar
1
· Visningar
6 680
Senast: Rucksack
·
Trav Om man skulle få för sig att skicka ner ett sto till Frankrike för betäckning, hur går man tillväga då? Vilka summor rör det sig om...
Svar
1
· Visningar
1 329
Senast: YW1966
·
Islandshäst Hjälp mig nu :D Har försökt finna svar på olika sidor men inte lyckats. Finns det lätta och öppna klasser i gaedingakeppni likt...
Svar
2
· Visningar
1 269
Senast: katharina
·
Islandshäst Hej! Jag har under en längre period haft hårda funderingar på att "sadla om" till islandshäst. Har tidigare ridit och tävlat både hopp...
2
Svar
31
· Visningar
3 846
Senast: Elinbeyla
·
A
Western Hej! jag skulle behöva lite hjälp av den kunnige om denna westernsadel ligger på tok för fel, själv har jag ingen aning om hur de ska...
Svar
18
· Visningar
2 936
Senast: ricca
·
Islandshäst Eller måste dispans sökas? Om en häst får problem med hovar, sprickor, hålvägg osv, så att hoven måste plastas för att behålla skon...
Svar
4
· Visningar
1 200
Senast: Michis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden