Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Tävling Jag skulle behöva skicka en av mina hästars pass till Irland för att hennes avelsförbund ska kunna göra ett officiellt ägarbyte. Nu vet...
Svar
5
· Visningar
2 427
Senast: Docka
·
Western jag behöver hjälp med vad det är för häst man ska köpa om man är nybörjare på western och vill utvecklas. jag och min mamma insåg snabbt...
Svar
4
· Visningar
1 359
Senast: _FiA_
·
Western Har en kamrat som bestämt sig att börja med western på sin islänning. Jag vill veta om ni bukisar där ute har någon erfarenhet av att...
Svar
5
· Visningar
2 779
Senast: JDFJ
·
Tävling Jag "roade" mig med att räkna ut vad ett normalt meeting kan kosta. Drivmedel boende, startavgifter, boxplats för hästen. Var landar du...
Svar
4
· Visningar
3 915
Senast: Krockodil
·
Trav Min häst har varit utlånad under ett år och precis kommit hem igen. Jag blir ledsen då jag kollar i hans pass och upptäcker att man...
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: gulan
·
Dressyr Jag hade lite förträngt problemet jag har med kusen kontra kandaret då hon inte gått med det sedan oktober förra året (skadad). När jag...
Svar
18
· Visningar
4 322
Senast: Corax
·
Dressyr Vi tränar på byten men jag får inte till det. Hur är den korrekta hjälpgivningen för ett galoppombyrte egentligen? En del säjer att man...
Svar
8
· Visningar
2 876
Senast: kryddan
·
Distans Har försökt komma in på Skånska Distanssällskapets hemsida i flera dagar, men kommer inte in, har den bytt adress? :confused: Någon som...
Svar
5
· Visningar
1 621
Senast: bidanz
·
Hoppning Hejhej, ska åka på mitt första meeting nu:banana: , och undrar hur ni lindar era hästar när ni är iväg. Alla säger olika och man blir ju...
Svar
2
· Visningar
1 363
Distans Den 1 Juli går Isabergsritten av stapel igen. Någon som anmält sig? Ska vara funktionär och hoppas givetvis att så många som möjligt...
Svar
19
· Visningar
2 411
Senast: Lorelie
·
Western I min senaste pleasure var det uppfödaren till en av de startande hästarna extremt missnöjd med sin uppfödnings placering. Hon klagade...
Svar
5
· Visningar
1 422
Senast: Snubbelfot
·
Islandshäst Undrar om det är någon som har eller känner till några avkommor till Hingsten Orion fra Litla Bergi??? Bilder? kanske lite info om...
Svar
2
· Visningar
1 281
Senast: anpe0208
·
Islandshäst Jag har ett fantastiskt sto efter Hrannar fra Kyrholti. Finns det någon som har eller känner till avkommor efter honom? Vore himla...
Svar
5
· Visningar
1 974
Hoppning Jag är inte alls tävlingsryttare utan tar något skutt ibland med pållen. Jag tänkte att jag ändå vill köpa några hinder för att...
Svar
2
· Visningar
1 667
Senast: danilo
·
Hoppning Jag tävlar hela helgen och efter några dagars regn så var det stora vatten/lerpölar på banan vilket resulterade i att det var lerstänk...
Svar
2
· Visningar
2 651
Senast: Kallebus
·
L
Hoppning skulle idag anmäla mej till en tävling, en lokal 100 bed A och en regional 110 på ett meeting som är tors-sön 100-150 klasser. till min...
Svar
2
· Visningar
1 727
Senast: linasvensson
·
S
Islandshäst Funderar på att söka Strömsholm islandshäst utbildning om nått år. Är det någon som vet vad det kostar? Hur man som student finanserar... 2
Svar
26
· Visningar
5 140
D
Hoppning Hur gör ni med broddarna när ni tävlar på gräs? Skruvar ni i det hemma och låter hästen åka med brodd eller fixar ni med det på plats... 2
Svar
26
· Visningar
4 013
Senast: Fredag
·
Dressyr En häst vi ska köpa som är väldigt fin har en dålig ovana när han blir riden. Han tycker för det första inte det är kul längre då ägaren...
Svar
16
· Visningar
5 169
Hoppning Jag har sökt, men hittar inget riktigt svar.. Kort sagt, behöver man hästpass på en lokal tävling? Hästens pass är borta, har ansökt...
Svar
3
· Visningar
1 609
Senast: Thera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka