Reining live från Österrike

Sv: Reining live från Österrike

:) Vart är det du kollar efter livesändningar?

Underlaget verkar vara väldigt dåligt, då många hästar halkat rejält och en häst började hosta som sjutton av allt damm!

Tycker att underlaget är alldeles för djupt. Konstigt att en sån anläggning inte har ett bra underlag. Sitter precs och jämför Kreuths underlag och deras och Kreuth vinner klart.

Ja väldigt dåligt verkar det vara, konstigt att en sån hög tävling hålls på dåligt underlag.

Seriöst är det bara jag som irriterar mig på "YEAhhH" tjejen? ;) har fått stänga av ljudet nu

antar att det är amerikanska score system. Vore kul att veta hur hög score sådana här ekipage får översatt till typ Wras poängsystem.

antar att det är amerikanska score system. Vore kul att veta hur hög score sådana här ekipage får översatt till typ Wras poängsystem.

Egentligen ska skalan vara samma men så fungerar det ju inte. Men AQHA domare har en enhetlig skala. Wras domarutbildning är kanske inte lika omfattande som AQHA:s utbildning? Men nu spånar jag bara, jag vet verkligen inte. Men en 70 poängsritt ska egentligen vara lika bedömd oavsett domare.

Någon som vet? Wras domare får ju inte döma AQHA tävlingar så någon skillnad måste det ju vara?

Ja väldigt dåligt verkar det vara, konstigt att en sån hög tävling hålls på dåligt underlag.

Seriöst är det bara jag som irriterar mig på "YEAhhH" tjejen? ;) har fått stänga av ljudet nu

Jag har ljudet väldigt lågt för jag tycker också att det stör.

Bra kameraarbete och bildkvalitet på streamingen tycker jag, men måste säga att musikvalet känns en smula oortodoxt. Hårdrock, 80-talspop, modern dansmusik, litet rockabilly... men det är kanske normalt att undvika country som reiningmusik i Österrike? ;)

(Har ju visserligen sett reining till både Iron Maiden och AC/DC m.m. på Bökeberg flera gånger, men trodde att det var en isolerad företeelse. :D )

Den där holländska kvinnan borde utvisas från området. Hon hjälper ju ryttarna hela tiden med sina instruktioner och det är ju faktiskt inte tillåtet.

AC/DC är rätt vanligt även på mina tävlingar. Men musikvalet på denna tävling är ganska ovanligt tycker även jag. En väldig blandning.

Hehe, då skulle du ha hört hur det lät när det var svenska ryttare inne på banan sist det var EM där nere! ;)

Alazzi: När vi åkte ner första gången åkte vi "rakt söderut", och stannade några dagar hos en tränare i närheten av Stuttgart. Därifrån åkte vi sedan vidare mot Wien.
Andra gången kommer jag inte ihåg vart i Tyskland vi övernattade, men det var inte lika mycket omväg som Stuttgart.
Så tre dagars resa enkel väg blev det för oss båda gångerna, varav en av dagarna gick i Sverige.

Jag är inte helt hundra nu, men jag tror att man blir diskad om man får instruktioner under ritten.

reagerar också lite på musikvalet, men å andra sidan blir det lite tjatigt med all countrymusik så vi har här i sverige på tävlingarna. Lite skönt me nå annat, även om de känns lite missanpassat ;)

Njae... ska det i traditionens anda vara stångbett, hatt och boots så får det allt vara countrymusik också. ;)

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 562
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 309
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 321
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 896
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka