Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Islandshäst FIPO har ju reviderats en del när det gäller vilka typer av bett som får användas. Är det någon som vet om det är några förändringar på...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: Poplan
·
Islandshäst Jag har en isladshäst på tio år. Hon är väldig fin :angel: :love: fyrgångare, hon har blivit tävlad och jag ska förhoppningsvis tävla...
Svar
9
· Visningar
1 056
·
I
Islandshäst Har en haflinger/islandshäst korsning som jag hoppar mycket med. Nästan jämt passar han, eller ngt annat, med bakbenen när vi tränar...
Svar
3
· Visningar
1 100
·
K
Islandshäst Hejsan! jag har ridskola och tänkte höra mig för lite vad man skulle vilja lära sig på teorilektionerna??? kom gärna med förslag!! :)
Svar
8
· Visningar
2 038
Senast: Svíþjóð
·
Islandshäst Är det nån som vet när (datum) och var nästa VM i Islandshäst ridning hålls??
Svar
11
· Visningar
1 464
Senast: Svíþjóð
·
B
Islandshäst Lynne diskuteras ofta i avelsfrågorna. Så vad är egentligen "bra lynne"? För mig är det en häst som kan ridas av nybörjaren likaväl...
2
Svar
22
· Visningar
3 011
·
Islandshäst Har haft problem med min islänning vid skoning. Hon är jättesnäll och den mest lätthanterliga häst man kan tänka sig, så jag kunde inte...
Svar
11
· Visningar
1 483
Senast: bettysmatte
·
Islandshäst Hej! Jag undrar om någon som kan isländska kunde översätta några meningar åt mig om min hästs pappa? Dessa omdömen om honom hittade jag...
Svar
7
· Visningar
1 116
Senast: Kick
·
Islandshäst Hej Jag antar att det finns en hel del av er som importerat hästar från Island. Erfarenheter???? När på året kom er import häst...
Svar
2
· Visningar
1 345
Senast: Kick
·
S
Islandshäst :bow: Tänkte få en stamtavla gjort för att sättas upp i vårt nyrenoverade stall. Min fråga är hur ska en sådan se ut efter konstens alla...
Svar
1
· Visningar
855
Senast: Boj
·
E
Islandshäst Jag vill inte ha några namn på ställena så tråden blir borttagen... ;) Men eftersom tanken gror att jag en dag i en inte alldeles...
Svar
10
· Visningar
1 641
Senast: Rolle
·
Islandshäst Min islänning går i form i så gott som alla gångarter i paddocken. Dvs efter jag ridit henne på volt. Traven är svårast. Hon blir...
Svar
18
· Visningar
1 444
·
Islandshäst Satt och läste FIPO igår. Är inte happy mouth gummibett (med kärna ju) tredelat godkänt att tävla i? Blev väldigt förvånad när jag inte...
Svar
5
· Visningar
1 146
·
M
Islandshäst Hej ! Jo jag undrar lite om de här betten från Top reiter, vad har dom för funktion? till vilka hästar funkar dom bäst på ? osv...
Svar
4
· Visningar
1 405
·
I
Islandshäst Med tanke på ena tråden här nere.. om dennna passar bättre på avel, snälla flyttad en då... TPFH Min killes fötter växer så, från vem...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 073
Senast: sambaengi
·
Islandshäst Hej! Tänkte bara höra hur ni gör, som rider pass då och då, när ni lägger den?? Lägger ni från tölt eller galopp?? Och hur gör ni...
Svar
15
· Visningar
2 314
Senast: Juvelflickan
·
Islandshäst Där man kan hitta bilder och fakta på islandshästar från island? Jag vill nämligen hitta lite sånt om min hästs föräldrar.. :o :angel: :)
Svar
6
· Visningar
905
Senast: Pocahontas
·
Islandshäst Rider en väldigt travtaktig valack. Han har stora rörelser, men har väldiga problem med tölten (har ridit för ett par tränare som bara...
Svar
14
· Visningar
1 572
Senast: Skatan
·
B
Islandshäst Har med intresse läst igenom tråden " Är det lättare att hantera Islänningar i hagen" och fått bekräftat det jag tyckt mig uppleva...
Svar
16
· Visningar
1 443
Senast: marijaa
·
S
Islandshäst tjing. jag skulle vilja ha lite hjälp med hur man tränar in tölten! - Jag har en islandshäst på 11 år som har varit skadad men som...
Svar
7
· Visningar
1 048
Senast: Skrauti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30