Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Vilken sadelgjord för stormagade hästar är bäst? Berätta gärna vart ni köpt den också. Min pålle får lätt skav på armbågen/i armhålan...
Svar
7
· Visningar
1 618
Senast: Ravishing
·
A
Dressyr Jag har lite problem med att övergången från skritt till trav blir... orytmisk? Jag kan inte sätta fingret på det, men jag tappar liksom...
Svar
1
· Visningar
966
S
Dressyr om man tex anmält sig på tävling med en viss häst. får man göra hästbyte om man rider samma klasser och inte ändrar på ngt förutom att...
Svar
4
· Visningar
1 132
Senast: pink_angel
·
  • Låst
Dressyr Vad tror ni, kan en häst som har haft en Bates även tänkas ha en Crown sadel? Hur är dessa sadlar om man jämför, prisklass, kvalité och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 379
S
Dressyr nu vill jag ha ärliga svar, har ni upplevet att hästen verkligen går BÄTTRE med bomlös än med bomsadel, eller är det tvärtom? nu...
Svar
8
· Visningar
1 775
Dressyr Har sett att de flesta (iallafall många) dressyrryttare har träns med pannband som ser ut att vara några storlekar för stor, hänger som...
2
Svar
23
· Visningar
2 191
Senast: ellis__
·
Dressyr Finns det någon dressyrsadel (även hoppsadel) som passar extra bra på överbyggda hästar med rak rygg? Och när det inte finns något på...
2
Svar
20
· Visningar
5 384
P
Dressyr Hejhej !;) Jag har en haflinger ponny som är helt super att rida. Bortsätt från en sak. Han är jätte "skumpig". När jag sitter ner i...
Svar
6
· Visningar
1 288
Senast: plastprodukt_2
·
Dressyr Jag har köpt en ny kavaj:banana:
Svar
3
· Visningar
863
Dressyr Ni som rider på kandar, hur använder ni de två betten? Har ni det som "tränsförstärkare" för att de mindre hjälper, eller böjer/ställer...
Svar
12
· Visningar
1 525
C
Dressyr Som ni ser på rubriken så ställer jag en fråga till alla er som är ute och tävlar i dressyr. Jag ska precis börja, eller första...
Svar
13
· Visningar
1 544
Senast: milena-sx
·
Dressyr Min häst kan inte skänkelvikning i traven (utför den perfekt i skritten), framförallt inte när jag flyttar för vänster mot höger. Jag...
Svar
12
· Visningar
1 854
Senast: Ewelina
·
I
  • Låst
Dressyr Kan man tävla lättare klasser i dressyr även att hästen är innåt tåad .. elr kommer domarna tracka ner på en ?:crazy:
Svar
2
· Visningar
811
Senast: I_N_D_R_A
·
A
Dressyr Har ni några tips på vart man kan köpa lösa nosgrimmor, och då inte de vanliga tråkiga som finns på Hööks och Börjes, utan några lite...
Svar
6
· Visningar
2 154
Senast: amanin
·
M
Dressyr ...i svart läder med utsmyckning (stenar/strass) och med vitt foder, finns det? I så fall var? malu
Svar
7
· Visningar
979
Senast: MaLu
·
B
Dressyr Vad menas med en galopp som är markbunden? Har läst om att en del varmblod har markbunden galopp.
Svar
5
· Visningar
2 546
Senast: rostad
·
Dressyr Jag hoppas att den här hamnar rätt nu. Hur gör ni om ni måste ha en sadelgjordstunnel på era dressyrsadelgjordar? Det är...
Svar
7
· Visningar
1 305
Senast: Spói
·
G
Dressyr Vad rider dressyrarna här i för hjälmar, ni som nu använder det? Jag är sjukt sugen på en GPA Speed air limited edition (dvs...
Svar
15
· Visningar
3 126
L
Dressyr Jag ska köpa ny dressyrsadel, har provat en Jensen, den känns bra. Vet någon något mer ?
Svar
1
· Visningar
842
Senast: fjordtokan
·
S
Dressyr Hur får man egentligen till den där snygga ökade traven? Långa stegen, sammarbetet? Alltså för mig är det ofattbart :D Visst, jag har...
Svar
18
· Visningar
2 610
Senast: Persikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka