Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Övr. Grenar Hej! Jag har under senaste tiden börjat intressera mig för galopp sporten. Inte för att jag drömt om att bli jockey sedan barnsben...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: Cani_SWE
·
Trav Är det någon som vet vad den rör sig om??? Jag råkade få syn få att det skulle avhandlas på STC:s styrelsemöte häromdagen. Jag blev...
Svar
6
· Visningar
1 180
Senast: Rodham
·
Distans Vilka härifrån kommer? :D :bump: Jag tänkte mest på sällskap till min lilla söta medryttare som ska rida hingsten på 50 km tävlingen...
Svar
18
· Visningar
1 484
Senast: neywaz
·
I
Islandshäst Hej! Jag undrar hur den ultimata formen för en islandshäst ser ut i tölt? Har sätt många olika människor som rider sina hästar väldigt...
Svar
11
· Visningar
1 340
Senast: Korven
·
B
Körning Hej! Jag håller på och tömkör min fjording för att senare få honom inkörd. Det är en stark, envis kille som inte alltid är alltför...
Svar
6
· Visningar
1 338
Senast: lul
·
T
Körning Ska köpa sällskapsshettis till mitt sto, men köra det som motion. MEN. Jag har bara kört ett fåtal gånger, jag vet inte hur man selar...
Svar
3
· Visningar
1 034
Senast: Provincia
·
Fälttävlan Är det någon som har koll på om "Foto Janne" (det står att hans bilder kommer snart, på Gärds hemsida) har fotat alla ekipage från...
Svar
2
· Visningar
1 221
Senast: Idasagare
·
C
Fälttävlan detta passar kanske inte in här, men det är fälttävlan jag rider så jag frågar här. det är så att min häst har fått en galla på ett...
Svar
1
· Visningar
1 075
Senast: julius
·
Western Vilka tävlingar har ni planerat att åka till? Publik eller tävla själv?
Svar
11
· Visningar
1 233
Senast: lizan
·
J
Islandshäst Hejsan! Vad tyckte ni om den, ryttarna och hästarna? Tacksam för svar! /Frida -------------- "Dream as you'll live forever, live...
2
Svar
23
· Visningar
2 666
Senast: sennahoj
·
T
Hoppning Hur gör man för att bli lärling? Jag vet inte om det kallas lärling i hoppning, men jag antar att det är samma som i galopp. Jag skulle...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: Timsetim
·
G
Hoppning Jag rider ibland en häst som gärna drar iväg och bockar efter hindret. Han drar liksom framåt nedåt. Ridläraren sade då att jag kunde få...
Svar
15
· Visningar
1 191
Senast: Liten_men_tuff
·
B
Western Skulle gärna vilja veta lite mer om den och vad ni tyckte.
Svar
11
· Visningar
1 551
Senast: lil-sis
·
T
Hoppning ... i grupp. När man hoppar själv eller tävlar så är han alltid jättepigg. Någon som har varit med om det? Några tips? :bump:
Svar
3
· Visningar
862
Senast: talåj
·
P
Distans Jag undrar om ni har skydd på hästens ben när ni rider distans (de lägre klasserna)? Om ni har, vad för slags skydd är det? Har ni både...
Svar
11
· Visningar
1 583
Senast: Galadriel
·
Körning I helgen när jag körde en av mina shettisar med rockarden i skogen började hon plötsligt slå bakut, vilket resulterade i att hon slog i...
Svar
7
· Visningar
1 336
Senast: Burza
·
S
Hoppning Om en häst är utb. L:A hoppning hur högt hoppar den då? Någon som vet? :idea:
Svar
5
· Visningar
3 036
Senast: Frozen_Angel
·
J
Western Vad är det för nya hingstar som kommer att synas i år? Vet att Bråves har en ny. Vilka är det mer? - Jessica -
Svar
14
· Visningar
1 697
Senast: Mita
·
N
Hoppning jag var och tittade på hoppning,och då säger tjejen igemte mig" min häst bara vägrade att röra sig framåt,så jag hackade med sporrarna...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 165
Senast: tjenixen
·
H
Islandshäst passfattning? finns det något sånt? hur får man annars upp islandshästen i pass? okunnig/tacksam för svar. :)
Svar
5
· Visningar
1 203
Senast: HoppFantasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama