Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Hoppning Ska ställa upp i någon liten klubbtävling med vblstoet jag rider. Hon är storhoppande och väldigt hoppglad. Men det jag undrar är på hur...
Svar
5
· Visningar
706
Senast: Etolie
·
F
Hoppning nån som har en lista ?? t.ex. hur många placerade är det när det är 10 startanmälda? vore bra att ha en sån slags lista :bump:
Svar
5
· Visningar
780
Senast: Fjomp
·
Körning Ska göra en ny svängel för svängel nummer ett svängde så mycket :) Den var gjord av ett massivt plattjärn i järn. Den slog upp o ner...
Svar
1
· Visningar
797
G
Dressyr Det är såhär att jag har en d-ponny som jag tävlar hoppning med..Men han är även väldigt bra i dressyren så nu har jag anmält mig till...
Svar
5
· Visningar
1 122
Senast: guess_jeans
·
Svar
6
· Visningar
1 121
Senast: smulan87
·
Trav Till en hedersvärd 4:e plats :bow: :bow: Får vi höra nu då :bump: :bump: :bump:
Svar
9
· Visningar
947
Senast: anhe
·
E
Hoppning Jag har en häst som har mycket humör och egen vilja. Sist hon skulle tävla (banhoppning) så vägrade hon gå från insläppet och stod bara...
Svar
5
· Visningar
761
Senast: Angel_23
·
Körning Jag (eller rättare sagt min sambo) är sugen på att köra in mitt 18 år gamla halvblod. Hon är mycket tömkörd, men aldrig körd med vagn...
Svar
5
· Visningar
1 129
Senast: Myrapyra
·
S
Islandshäst Jag ska snart boka in en lektion på islandshäst och se om jag tycker det är roligare att rida islandshäst en att rida "vanligt". Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 279
Senast: yew98fq
·
S
Western Vad är de olika grenarna inom western, som inte kräver så jätte mycket av hästen?
Svar
14
· Visningar
1 199
Senast: Sacramento_Song
·
Dressyr Fjordingar räknas väll som 'storhäst' även om mankhöjden är under 149? Hur gör dem då i ponnyklasserna, får inte fjording starta där...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: Jessica
·
S
Hoppning Man får väl se det som positivt, hon är lugn och avslappnad och stark i kroppen så hon kan hoppa riktiga språng, men eftersom vi i flera...
Svar
18
· Visningar
2 918
Senast: Winci
·
V
Islandshäst Är det nån som vet om det blir ryttarfest på NM och i så fall vilken dag det är (tippar lördag)? Är det bara för ryttare eller kan andra...
Svar
12
· Visningar
1 189
Senast: Båbbe
·
Distans Jag funderar på att köra upp och rida Ölandsritten. Någon här som ridit den och som kan berätta lite? Hur är banan? Uppstallningen...
Svar
4
· Visningar
1 253
Senast: Maran
·
L
Trav andra starten för våran treåring,han låg i dödens nästan hela tiden utom på upploppet då han drog i från hela klungan :) nu är jag på...
Svar
11
· Visningar
827
Senast: lsz
·
P
Islandshäst Hej det var tydligen SM i helgen. Var hittar jag samtliga resultat?
Svar
3
· Visningar
851
Senast: pialotta
·
R
Körning Nu ska de börjars så smått att köras i ridhus (får väl bli super tidigt på morgonen så man inte dööör av värmeslag)...i allafall, har...
Svar
3
· Visningar
1 241
Senast: KaZa
·
J
Islandshäst Nu när pållan har börjar söka sej mer framåt nedåt, så kommer ju direkt oron att hon ska hamna bakom lod (aldrig kan man vara nöjd). Jo...
Svar
5
· Visningar
1 084
Senast: Djurjouren
·
Hoppning Hur hög får man tävla i bara tävlingsskortan? (och ridbyxor, stövlar och annan utrustning så klart ;)) På lokala tävlingar har jag sett...
Svar
13
· Visningar
1 219
Senast: LitenIsa
·
H
Fälttävlan Är det någon som vet om den nationella * klassen kommer bli öppen eller är den bara för Juniorer och YR?? Finns ju ingen info om det...
Svar
2
· Visningar
826
Senast: HillsBon2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama