Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Kan ni förklara hur ni gör en perfekt ryggning?
Svar
5
· Visningar
2 143
Senast: Magnum
·
Trav \"Faksen\" Vill meddela er alla att efter mitt samtal med Jan-Olov idag har jag fått veta att han mår mycket bättre! Han sa att...
Svar
10
· Visningar
1 150
Senast: Raeman
·
F
Fälttävlan Karuso skadade sej när han lastades idag för att åka till tyskland. Skulle enligt uppgift opereras ikväll. Muskelskada. Någon som vet...
2
Svar
33
· Visningar
2 579
Senast: Therese_Zipp
·
P
Körning Har precis börjat köra min shettis lite för vagn. Han är 16 år och ca 80 cm i manken. Överviktig som de flesta coh inte i kondition. Min...
Svar
4
· Visningar
1 527
Senast: _L_
·
F
Fälttävlan Ett dygn efter Karusos olycka har jag fortfarande inte hört eller läst något. Någon annan som något? Vilket intresse det är för...
Svar
17
· Visningar
1 416
Senast: HillsBon2
·
M
Dressyr Är det endast för att visa hästen "ridvägen" extra tydligt? Eller är det mest för att komma åt att mjuka upp framdelen/nacken/bogen...
Svar
11
· Visningar
1 647
Senast: fejko
·
S
Övr. Grenar Nån som har en shettis som tävlar galopp här? Hur hittade ni ryttare din den? När kan ponnyn börja tävlas (ålder). Tacksam för svar. :D
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: hanseman
·
C
Distans Jag har en travare på 9 år som tidigare är tävlad i trav. Jag hade velat starta i distans med henne och har nu satt upp ett mål med att...
Svar
4
· Visningar
1 125
Senast: Cecely
·
A
Hoppning att man får rida B-ponny tills man är 13 läser jag i TR men är det födelsedagen som räknas eller är det året ut? :confused:
Svar
7
· Visningar
1 169
Senast: Notorius
·
Övr. Grenar om man är intresserad av tornerspel och bor i Göteborg, vart kan man vända sig?
Svar
19
· Visningar
2 205
Senast: Nattsudd
·
Islandshäst Jag har prövat allt. Dressyrsadlar, begagnade islandssadlar, en bomlös som jag absolut avskydde!!! (Om man tog bort den jätteviktiga...
Svar
17
· Visningar
2 360
Senast: Muninn
·
S
Western Ni som var där, hur gick det? Vem vann, vilka hästar gick bra och såg ni något imponerande? Väntar otåligt på resultaten... :D
Svar
8
· Visningar
1 581
Senast: Reine
·
Körning jag har gjort en egen svängel som fungerar alldeles utmärkt i skritt och galopp, men i traven blir det slappt, och den börjar slå upp o...
Svar
4
· Visningar
1 242
Dressyr Hur är det med pullargrimma i "vanlig" dressyr? Få man ha det nu?
Svar
16
· Visningar
2 398
Senast: HillsBon2
·
T
Hoppning En teoretisk fråga..... Om man är inne på en tävlingsbana, och rider snäva svängar, och rundar ett hinder, inte det man ska hoppa alltså...
Svar
3
· Visningar
1 045
Senast: Ylva
·
E
Hoppning Har hittat en tävling som jag tänkt fara på med min ponny. Det är en två-dagars, men nu så upptäckte jag att andra dagen är lokal och...
Svar
7
· Visningar
1 006
Senast: Ylva
·
P
Trav Finns det någon fotosida med "kända" travare? Hingstar och ston. Har sökt på Google utan resultat.
Svar
12
· Visningar
1 476
Senast: Cecely
·
Fälttävlan Vilka ska dit i Augusti?
2
Svar
20
· Visningar
2 100
Senast: nosludd
·
Körning på min baksele samt på bröstan blir det som ett tunnt ljust skikt som man kan skrapa bort med nageln efter att jag smörjt. Har provat...
Svar
10
· Visningar
1 296
Senast: miamiamia
·
Fälttävlan ...till fio (eller vad du nuförtiden heter :angel:) som kom trea i Falkenbergs tvåstjärninga internationella tävling i helgen...
Svar
18
· Visningar
1 497
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama