Karuso skadad - inget OS för Piia?

Jag är inte så väldigt insatt i fälttävlan, men allt som gäller hästar är ju intressant.

Tävlar inte Piia för Finland och Victoria för sverige? Kan ngn förklara för mig, för jag hänger inte med :confused:

Jo Piia tävlar för Finland.
Sverige har dock ev en reservplats som vi får om någon trillar ifrån. Det har vi hoppats på så att Victoria får åka med.
Fast att det skulle ske på Piias bekostand önskade nog ingen... Piia bor ju i Flyinge och är "ganska svensk".

Den enes bröd ..

Alltså Sverige står på reservplats för att få in ytterligare ett ekipage till OS det får max vara 75 startande och max 5 st per nation, nu när Piia inte åker blir det en plats ledig och då går den platsen till det landet som står först på listan. Sverige står som nr 2 på reservlistan men det har tydligen kommit in en strykning innan som har gått till CZE tror jag som stod först på reservlistan.

Platsen går alltså till nationen och inte till en enskild person, det är upp till förbundet och den svenska olympiska kommiten att bestämma vem som får biljetten och i det här fallet så blev det Viktoria.

Viktoria var den som stod först på tur på reservlistan, om någon (vem som helst från vilket land som helst) skulle stryka sig så får hon åka. Och så skadade ju sig Piias häst igår kväll, så nu ser det ut som om Viktoria får rida ändå. Hon är iaf på väg ner till Tyskland till resten av truppen.

Tack till alla tre som svarade, nu förstod jag. Kul att Sverige får en extra plats, men tråkigt att det är ett så bra ekipage som inte kan starta och dessutom en som är "nästan" svensk. Det kunde ju ha varit ett okänd, halvbra (el alla som startar os är ju eg superbra) som inte kunde vara med.

Liknande trådar

Kropp & Själ I helgen har jag tävlat. Vita ridbyxor och tajt kavaj. Sen jag skadade mig och blev sjukskriven för snart tre år sen har min kropp...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
14 022
Senast: manda
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 701
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 867
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 830
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama