Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Western Ursäkta en dum fråga från en okunnig. Finns det någonstans man kan lära in dom olika programmen till western tävlingarna ungfär som...
Svar
2
· Visningar
869
Senast: Skrållis
·
Övr. Grenar jahopp då var det dags att bli nervös igen!! Sillyfilly ska vara med i amacita löpningen!!!Fast det går nog inte så bra, för hon har...
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: fiffi
·
M
Western vad är det för några för och nackdelar med hackamore bett? till vilken sorts häst annvänds det? pigga? hårda? vad ska man tänka på ang...
Svar
5
· Visningar
1 001
Senast: Memmlan
·
A
Trav Skulle till o skaffa en sån nu när man ska börja med montén. Ringde Täby som skulle ha 1300 för en UTAN vikter. Var har ni fått tag på...
Svar
5
· Visningar
1 495
Senast: acrazyone
·
J
Dressyr Hur ska den sitta? Ska man göra en slipsknut eller ska den vara som den är? *Fattar noll* Fick inget svar på utrustning, så jag frågar...
Svar
3
· Visningar
1 206
Senast: jojjo_blondin
·
M
Trav kanske fel tråd men...igår såg jag det första monté loppet i mitt liv.till min stora besvikelse insåg jag att jag nog är förlång för...
Svar
5
· Visningar
1 058
Senast: Nizzetoto
·
Körning Har suttit och surfat runt och tittat och läst. Har fått bra ider till en svängel, men den stora frågan är: Hur lång bör svänglen vara...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Sofiplopp
·
Trav Var inne i hästsportaffären idag och hittade ett sidepull bland travgrejorna, men expediten visste inte hur man brukar sätta fast...
Svar
6
· Visningar
1 163
Senast: anhe
·
A
Dressyr LC:1, LC:\"? hejsan jag trodde det bara fanns LC, LB, LA men vad är LC:1, LC:2 m.m?? jag fattar inte..
Svar
2
· Visningar
1 171
Senast: Stallflicka
·
M
Dressyr Rider en häst som gärna vill hamna i en ganska låg form,försöker att höja formen på henne genom att samla ihop henne lite mera med...
Svar
6
· Visningar
1 282
Hoppning Hur många meter ska det vara mellan två hinder (upprättstående till oxer/ upprätt till upprätt) i en kombination? Vill gärna veta för...
Svar
3
· Visningar
1 805
Senast: _Runaway_
·
M
Körning Någon som varit och kollat på VM i åstorp?
Svar
14
· Visningar
1 265
Senast: lul
·
N
Western Jag är ganska ny inom Westernridningen och vet därför inte så mycket.. :smirk: Vad använder man mellan hästen och roundpaden?? Tycker...
Svar
1
· Visningar
816
H
Dressyr Är det någon som vet om det ät tillåtet att tävla med hippogrippskor? Har en plan att gå över till barafota även fram med min vallack...
Svar
1
· Visningar
1 069
Senast: Shadowfaxe
·
A
Islandshäst hejsan vilket lag vann lag SM 2004??
Svar
2
· Visningar
813
Senast: turbofling
·
Hoppning Brukar vara ute och tävla mycket, men har inte riktigt förstått det här med 0.90-1.00 och lokal/reg. Om en 1.00 klass ligger på en...
Svar
7
· Visningar
1 018
Senast: mycket_irriterad
·
S
Dressyr Nu ska jag starta en tråd som jag funderat på länge.. Är i vad man i folkmun kallar "hårdrockare" :D.. men jag fullkomligt älskar att...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 233
Senast: sthlm23
·
T
Hoppning ...rida i kortärmad tävlingsskjorta på lokal ponnytävling i hoppning? Min son ska starta i morgon (lördag) och det är 28 grader i...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: tuttiboo
·
F
Körning Jag ska börja köra på en travskola och senare ta licens. Men det är såhär att jag har funderat på att köpa en ponny att lära mej med...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: EVA
·
Islandshäst .. på ekipagen på ungdoms lag SM sommgick i göteborg?
Svar
1
· Visningar
900
Senast: Juvelflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama