Kür.. hårdrock?

Tycker faktiskt att det skulle vara coolt att ha lite "cool" musik, kanske inte riktigt jätte "dunka dunka" men lite R&B som då INTE stör hästarna skulle vara coolt för att hästen då kan trava, gå i passage m.m i takt till musiken så att kur inte blir så "gammalt"... :smirk:

Stinkfist hade jag tänkt. Har funderat ut ett helt program med byten, passage, piaff med mera..fast det passar nog bäst till ett "showinslag"!

Det här har jag också undrat!
För många år sedan red Lars Andersson - Flyinge Herkules till The Final Countdown med Europe som introlåt i sitt kürprogram. Funkade hur bra som helst! Han red även några stora mästerskap med den musiken, tror t o m OS(?).
Någon mer som minns detta? För er som inte kommer ihåg Herkules så var det en svart hingst med jättenacke.
Funderar på att maila till Jan Brink och tipsa honom om att nästa kür han gör till Briar borde innehålla lite mer hårdrock. :cool:

Jag skulle vilja rida ett kürprogram till musik av dessa artiter (bara svenska): Kent, The Hives, The Sounds, Håkan Hellström (jo, det skulle visst funka med vissa låtar!). Och sen bara måste jag slänga in ett ascoolt trumparti från en FooFighters låt. Skulle också vilja rida ett program till bara Depeche Mode, de har ju så sjuhelsikes många balla låtar och melodier. Oj vad kul nu blir jag helt exalterad! :banana:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hittade ingen aktuell tråd, så tänkte att jag skapar en. Vilken är din favoritparfym? Använder du alltid en och samma? Varierar...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
3 180
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 203
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Att jag suger på att komma igång med matlagning är känt sedan länge, men det hindrar mig ändå inte från att vilja utforska nya recept...
2
Svar
22
· Visningar
2 293
Senast: Exile
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
606
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Kallbad
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur