Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Övr. Grenar Va uppe hos Sonja Olsson igår på Östersäby Stuteri, tittade på Desert Stars helbror och blev förälskad direkt! :love: En mkt trevlig...
Svar
16
· Visningar
1 777
Senast: BJÖRKIS
·
S
Dressyr Så, på mitt första "riktiga" dressyrpass för säsongen började instruktören flytta om mig helt i sadeln. Jag upplevde det tillslut som...
Svar
5
· Visningar
1 430
Senast: sthlm23
·
L
Hoppning Nu börjar jag känna mig desperat! Min häst har sedan en månad tillbaka börjat tappa ner höger bakhov mellan hindren i oxrar och...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: Cockney
·
M
Distans hej! är ny inom sporten och ärligt talat behöver jag råd! har en arab som är regelbundet riden och jag rider långa rundor i skritt och...
Svar
1
· Visningar
913
Senast: Stopek
·
Dressyr Hur mycket och hur ofta rider ni dressyr veckorna innan tävling. :confused: En del lägger upp sin träning benhårt och visst, deras...
Svar
9
· Visningar
1 587
Senast: Darbhanga
·
M
Dressyr Om överdomaren tillåter att man får rida i skjorta för att det är varmt, måste det vara långärmat då? Malu
Svar
10
· Visningar
1 214
Senast: MaLu
·
S
Körning Min rockard har ingen svängel.. Kan man sätta svängel på vilken rockard som helst? Vem kan svetsa svängelfäste? Var kan man köpa...
Svar
1
· Visningar
846
Fälttävlan Jättekul för henne, det ser ut som om hon kommer att få rida, står nu i Rødby och är alltså på väg ner till Tyskland så nu håller vi...
2
Svar
21
· Visningar
2 076
Senast: shady
·
S
Dressyr Hej en som jag känner säjer att Lcn kan vara svårare än Lbn bara för att i LCn e det inte lika mycket volter osv stämmer det? :bow:
Svar
4
· Visningar
982
Senast: _Sonette
·
Hoppning Nu vet jag inte om denna ska ligga här eller på gnägg. Men gör ett försök. Hur bör en hopphäst se ut rent exteriört? Lång/kort hals...
Svar
14
· Visningar
5 468
Senast: _Peplis_
·
T
Western Har jag fixat bil, bokat boende, stallplats, anmält mig och pröjsat till Nävekvarnstävlingen 4:e september! :bump: Blir bara D den här...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: twinstar
·
P
Western Vilka ska dit ? :bump:
Svar
1
· Visningar
755
Senast: twinstar
·
B
Övr. Grenar Fick ett glädjerus nyligen då det är bekräftat att kriteriet för araberna blir av, det va väldigt oroligt ett tag, endast 5 hästar...
Svar
6
· Visningar
908
Senast: enjes
·
Islandshäst Undrar lite om det här med utfodring av unghästar... Har nämligen stött på alltför många på halvblods och islandsuppfödare som TRYCKER...
Svar
10
· Visningar
2 129
Senast: javill
·
Körning Jag ger snart upp. Har i flera månader letat efter en Roslagsvagn, ni som har sådana - hur fick ni tag i dem? Jag har lagt ut köpes...
Svar
10
· Visningar
1 799
G
Dressyr Jag har precis fattat hur man gör galoppombyten, men jag har ett problem. När jag ska byta från vänster till höger så byter min häst...
2
Svar
32
· Visningar
3 732
Senast: Gilraen
·
Hoppning Är arrangören skuldig att i propostionen skriva ut vem som är banbyggare? Gäller det olika för olika status på tävling?
Svar
3
· Visningar
732
Senast: linsto
·
N
Western Är det någon som kan komma med bra tips på hur man kan träna upp balansen hos sin häst? Har en 4½-årig haflinger som är ganska...
Svar
2
· Visningar
942
Senast: Naturally
·
Western Jag tycker att väldigt många placerar sin westernsadel på hästarnas bogar. Ska en w-sadel ligga så långt fram eller finns det...
Svar
4
· Visningar
1 344
Senast: Pieces_
·
R
Hoppning 1. När jag har hoppat ett hinder står jag gärna kvar, finns det något tips för att komma ner i sadeln snabbare? 2. Finns det några...
Svar
6
· Visningar
1 161
Senast: JustInCase
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama