Balansproblem..

• Western
  • Trådstartare Trådstartare Naturally
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 944
N

Naturally

Är det någon som kan komma med bra tips på hur man kan träna upp balansen hos sin häst?
Har en 4½-årig haflinger som är ganska vinglig... har precis börgat kunna gallopera på volt utan att han vinglar iväg, men det vore bra om det fanns några övningar som kunde hjälpa honom vidare med balansen... :smirk:

Mitt tips är att träna mycket sidvärts rörelser, så att han lär sig vart han har sin kropp. Börja i skritt och sen i trav.
Volter och serpentiner är oxå en god ide..
Lycka till

Liknande trådar

Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
740
Senast: Lillefrun
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
16 847
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 395
Senast: Ceta
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda... 2
Svar
36
· Visningar
4 188
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka