Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr i de låga klasserna typ LC och LB?
Svar
5
· Visningar
1 385
Senast: vilse
·
Trav För Vourio (Jari) Så glad!! :rofl: Förre ägaren till min valack har fixat det, dom fick se när jag höll på med mina egna hästar...
Svar
8
· Visningar
1 099
Senast: CA
·
C
Hoppning hej! jag älskar att hoppa, men problemet är när jag hoppar lite mindre hinder. ( 50 å lägre) så ställer jag mig i lättsits för tidigt så...
Svar
2
· Visningar
756
Senast: Poetry_princess
·
Trav Hejsan! Jag har ett kallblod och har funderat på om vi kan ställa upp i ett montélopp, men jag har som vanligt några frågor. Har...
Svar
1
· Visningar
1 150
Senast: anhe
·
P
Islandshäst Har hört att man inte ska låta någon islandshäst ö.h stå på halm för då utvecklar h*n bronkit. Gäller detta verkligen alla...
Svar
7
· Visningar
1 135
Senast: Boj
·
Dressyr Får man tävla dressyr med ett renskinn under dressyrschabraket? Min häst blir väldigt känslig under pälssättningsperioden så hon blir...
Svar
3
· Visningar
1 193
Dressyr Den här hade kanske kunnat ligga på ridning med, men jag tror på fler svar här. Hur lär Ni era hästar piaff? Vid hand Tömkörning...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: Lena J
·
E
Övr. Grenar Någon som vet här hur man tar detta? Vad som krävs samt om det finns kurser och vad dessa dels innehåller men även vad de kostar. mvh Elsh
Svar
5
· Visningar
1 408
Senast: CK
·
T
Körning nån som har provat roslagsvagnars nya rockard är visst bredare nu och annan fjädring.
Svar
11
· Visningar
989
Senast: Nora
·
Distans Hej alla distansryttare! :cool: Hur lägger ni upp träningen för en femmil?Rider ni 6dagar vecka,varannan dag,hur långt osv?Tycker...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 927
Senast: Snobben
·
S
Islandshäst Något jag grunnat på ett tag är hur gamla folks hästar är när folk märker att de ålrats och tex krymper ihop på höjden precis som gamla...
Svar
15
· Visningar
4 910
Senast: sambaengi
·
Fälttävlan Hur vanligt är det med Haflinger inom ponnyfälttävlan ? Finns det någon aktiv just nu ? Finns det något som talar emot haflingern som...
Svar
3
· Visningar
1 087
Senast: aniara_lenson
·
A
Dressyr Om jag ska tävla dressyr, vad för tävlingsklädsel är det då som gäller? får jag "färgad" kavaj? :confused: För jag tycker inte att...
Svar
7
· Visningar
1 607
Senast: sweep
·
Körning Idag spände vi för gammelhästen för den nyrenoverade speedcaren och gick en sväng. Han sköttes sig utmärkt. Det är ju väldigt många...
Svar
7
· Visningar
1 096
Senast: majola
·
M
Western Min sadel börjar knarra när jag rider i den så det börjar nog bli dags att smörja den för första gången. Har ju bara haft den i 1,5...
Svar
6
· Visningar
5 406
Senast: Druvan
·
L
Hoppning Vet ni hur det är om en häst har gått div 1 i våras om den hästen får gå div.2 med en annan ryttare nu? Det står så difust om det så är...
Svar
16
· Visningar
1 044
Senast: ia_
·
P
Islandshäst Vad ska man tänka på när man rider unghästar? (la det på islandsforumet eftersom det är islandshästar det handlar om). Hur mycket kan...
Svar
7
· Visningar
1 305
Senast: Freyr
·
Hoppning Några bra tips och övningar? Håller på att så smått hoppa in en 4-åring. Hoppat honom 2-3 gånger i skogen över små hinder. Han har...
Svar
1
· Visningar
900
Övr. Grenar Var håller Olle Stenström hus med sina hästar? Har han sina hästar enbart i Tierp eller på Täby eller både och? Frågar med anledning av...
Svar
2
· Visningar
992
Senast: Topolino
·
S
Hoppning Jag har problem med att min häst blir för stark framåt/neråt när jag rider honom på en hel bana. De första fem-sex hinderna går bra men...
Svar
12
· Visningar
1 093
Senast: Cw_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama