Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Islandshäst Vet inte riktigt var tråden hör hemma, men eftersom det handlar om en islandshäst så chansar jag här! Har precis köpt ny häst (ridit...
2
Svar
20
· Visningar
2 229
Senast: sambaengi
·
F
Hoppning Vad ska man tänka på när man är alldeldes ensam där ute på den ödsliga banan med de stora , skrämmande hindrena :D? Ska ev. ställa upp i...
Svar
10
· Visningar
1 170
Senast: Mimmi81
·
Distans Har sett att en hel del distansryttare rider med hackamore med LÅNGA skänklar, uppskattningsvis nästan 2 dm långa. Det jag funderar på...
Svar
4
· Visningar
1 356
Senast: CK
·
Trav Jaha, nu är det så där stillsamt igen, så jag tänkte passa på att ta upp något jag ändå funderat på. Hur gör ni andra, formtoppar ni...
2
Svar
24
· Visningar
3 726
Senast: PiperGarden
·
S
Körning Har ni kört in era hästar själv och kunde ni väldigt mkt innan igentligen? jag bokade en plats på inkörningstall till min pålle men...
2
Svar
21
· Visningar
2 256
P
Hoppning Vad har jag gjort, är mest en dressyr människa, men kompisen övertalade mig. Så Idag om kanske tre timmar, ska jag tävla :crazy...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: marika_
·
N
Körning Är det någon som vet i huvet hur långa A, D och E-sträckorna är/får vara i ett medelsvårt maraton? Också sträcktider, skiljer dom sig...
Svar
2
· Visningar
787
Senast: Nora
·
M
Hoppning Vad menas me clear round
Svar
5
· Visningar
2 060
Senast: yoda
·
Hoppning Jag har tänkt att hoppa några clear rounder nu i sommar med pållen, jag har hopptränat innan med min förra häst och då har det funkat...
Svar
6
· Visningar
831
·
L
Hoppning Jag är lite nyfiken på om det finns några större prisskillnader mellan olika delar av Sverige när det gäller tävlingar. Vad betalar ni...
Svar
5
· Visningar
780
Senast: vondutch
·
S
Hoppning Vad får man ha på sig igentligen? Kan jag ha vita ridbyxor, bruna graninge stövlar, svart tröja med vit uppstickande krage? Vad får man...
Svar
3
· Visningar
1 016
·
B
Distans Hej, Jag undrar vad som krävs för att rida distansritt på lokal nivå. Kan man rida westernsadel tillexempel? Behöver man ngt slags...
Svar
3
· Visningar
1 219
Senast: boella
·
Dressyr Startade igår en klass i div. 2. När jag i mitten av veckan gick ut på Internet och tittade på startlistorna var jag startnr 9 med ett...
Svar
8
· Visningar
1 163
Senast: Ylva
·
Islandshäst Det har ju gått så otroligt bra med ridningen på min 5 årige lilla gubbe. I början fick hänga med andra ut sen har jag ridit mycket...
Svar
5
· Visningar
1 049
Senast: freyja
·
Dressyr Har nu haft pållen i ca 1 år... i början kunde han ingenting!!! (han är en hbl/fbl valack på 10 år) Men har nu tränat och slitit och...
Svar
2
· Visningar
861
Senast: kicki71
·
Övr. Grenar Såg någon Irene Slättengrens ritt mer ände 7 sekunder vi fick hålla til god o med mitt i natten?? fantastiskt! men jag blev Än...
Svar
5
· Visningar
1 579
Senast: Inna
·
B
Trav köpte mig för ett tag sedan ett travsele och en speedcart till min lilla nughäst för att börja köra in henne. håller för fullt på och...
Svar
3
· Visningar
921
Senast: Balans
·
A
Islandshäst Er det noen av dere som har det til deres islandshest? bruker det å fungere bra med allroundsal i tølten? Jeg har en Griffin cob...
Svar
10
· Visningar
1 562
Senast: AnneS
·
T
Hoppning Har nyligen köpt en ponny till dottern. Ponnyn har tidigare varit hoppad en hel del (tom LB), men har under senaste året mest blivit...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: Teala
·
Western Jag har grunnat lite på det här med storlekar på western-sadlar. Fattar inte det här med tum-storlekar och SEMI-bom och allt vad det...
Svar
2
· Visningar
1 131
Senast: ika77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama