Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Någon som undgått att Faksen gjort comeback, och att det var nio strukna i loppet? Låt oss anta att de flesta av de som är sjuka inte...
Svar
10
· Visningar
1 395
Senast: jari
·
Hoppning Är det någon som vet hur det har gått med de hästar som skadades under OS-hoppningen? Jag tycker att det är skandal att så många hästar...
Svar
19
· Visningar
1 838
Senast: Tassetass
·
N
Dressyr HEJ! Jag skulle gärna villja veta vad man ska tänka på mm om man vill börja tävla i dressyr? Jag har ingen egen häst och för tillfället...
Svar
1
· Visningar
910
Senast: Cw_
·
Z
Fälttävlan Hur stor roll spelar hästens ras in? Vad har man för chans i debutant/lätt fälttävlan med en något grövre häst som inte har det snabba...
Svar
14
· Visningar
1 643
Senast: Ninnie
·
M
Western hej! har hört att det ska vara westerntävlingar i slöinge den 2 oktober. stämmer detta? hur många är anmälda? vilka klasser är det...
Svar
4
· Visningar
853
Senast: misterhultspyret
·
Western Jag sitter i en sits jag inte riktigt vet hur jag ska tackla. Jag har ridit engelskt nu i hela mitt liv och har för ett tag sen fått...
Svar
4
· Visningar
1 061
Senast: Blueberry
·
Islandshäst Undrar ifall det ej finns restriktioner kring vad domare ska känna till om häst/ryttare/ägare innan och vid en bedömning?
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: freyja
·
K
Hoppning är det stor skillnad i svårighestgrad på en DM L:A motsvarande en vanlig L:A ??!! (hoppn) och vad betyder bedömningen LA 1:b? två eller...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Ylva
·
Trav Idag spände vi för gammelhästen för den nyrenoverade speedcaren och gick en sväng. Han sköttes sig utmärkt. Det är ju väldigt många...
Svar
16
· Visningar
1 093
Senast: majola
·
T
Fälttävlan ....hur mkt (ungefär) har ni fått betala för den? Funderar på att investera men vill inte köpa till vilket pris som helst!
Svar
6
· Visningar
1 257
Senast: tant agda
·
Western Fundrar på att träna hästen för ranch trail, men då jag bara sett en klass skulle jag behöva lite förslag på hinder?
Svar
9
· Visningar
1 734
Senast: monke
·
Islandshäst Tänkte att någon här kanske skulle kunna hjälpa mig. Jag har precis köpt ny häst och har tills igår ridit honom i min andra häst...
Svar
6
· Visningar
1 367
Senast: Vala
·
L
Hoppning Hej, undrar bara vad det är för avstånd i en kombination med ett galoppsprång för d-ponny? nån som vet?
Svar
2
· Visningar
1 262
Senast: Dimmans_Elaine
·
Trav såg ni v75 an i dag.Håller ni med johan, :confused:jag gör det ,,,men ,det hänger lite på arbetsgivarna och hästägarna att dom får köra...
Svar
9
· Visningar
1 229
Senast: solros
·
L
Distans Såg att den prelimenära tävlingsterminen låg upplagd på ridsportsförbundets hemsida. Jag blev så sugen att redan nu sätta mig ner och...
Svar
17
· Visningar
1 432
Senast: 810110
·
I
Distans kan man tävla en t-märkt halvblods häst som brutit hovbenet? då menar ja förstås på kortare sträckor! :confused:
Svar
5
· Visningar
1 075
Hoppning Om ni tävlat en lokal tävling ...vad är viktigast .att rida snyggt eller att rida som en dåre bara för att vinna. :confused:
2
Svar
21
· Visningar
1 696
Senast: Sahara
·
T
Trav Hur sjuttsingen sätter man fast säkerhetsremmarna till QH sele som har en D-ring i ena sidan och en hake i den andra? Den ska väl fästas...
Svar
4
· Visningar
1 083
Senast: Tosa
·
A
Dressyr Jag tävlade en klubbtävling här nyligen med rätt ok resultat. Men när jag satt hemma och kollade igenom programpunkterna såg jag att...
Svar
5
· Visningar
1 280
Senast: Ylva
·
Distans Finns det någon som har erfarenhet av att göra "comeback" efter fölning i distansen? Anta att man tränat och tävlat upp en ung häst i...
Svar
3
· Visningar
1 042
Senast: Cleese
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama