Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Körning Jag har suttit och jämför Tidaholms rockard nummer 202 (http://www.tidaholmsvagnar.se/Rockard%20nr%20202.jpg.jpg) med Drive Outs...
Svar
14
· Visningar
6 701
Senast: Fjunet
·
F
Körning Nu är jag visserligen inte ute och rör mig i körkretsen i verkligheten, utan det är endast via Bukefalos jag kommer i kontakt med andra...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 206
Senast: Zenith
·
Körning Igår ringde en förtvivlad brudgum. Bilen var trasig och ingen kunde köra dem från kyrkan. Självklart ställde vi upp. Vi smyckade maraton...
Svar
6
· Visningar
1 138
Senast: Welsh
·
B
Körning Kanske en dum fråga detta, jag har inte haft häst så länge. Jag brukar minst en gång omdagen gå ut och gå med Bamse i skogen, för att...
Svar
7
· Visningar
1 307
Senast: åke
·
Körning I morgon är det brukshästens dag. Ska ni medverka eller åka och titta på någon aktivitet? På skogshästens hemsida...
Svar
6
· Visningar
960
·
F
Körning utrustningen inom körsporten, vilka märken ska man hålla sig till då? Kom gärna med prisexempel! Med finaste och bästa menar jag...
Svar
9
· Visningar
871
Senast: juvelen
·
Körning Jag är fortfarande på jakt efter en maratonsele, men kan inte bestämma mig. Selen ska vara av typ denna med dubbla remmar till bakselen...
Svar
7
· Visningar
1 553
Senast: miamiamia
·
T
Körning Har ju min store starke Jydske häst som jag kört en hel del med i sommar (tunga 8-10 pers körningar ca 3 dgr/ vecka samt 1-2 ridpass)...
Svar
19
· Visningar
1 057
·
Körning Jag har erbjudits att köpa en rockard till ett relativt facilt pris. Visst den behöver målas och lite plankor bytas men den verkar...
Svar
10
· Visningar
1 475
Senast: roslagen
·
F
Körning Det börjar bli mörkt lite tidigare nu, så jag undrar om ni har satt reflexer på era vagnar? Vad har ni för reflexer? Några övriga tips...
Svar
17
· Visningar
1 443
M
Körning Hej alla glada, En liten undran... Jag har en loksele till min häst, till den har jag armens draglinor (rep med krok i ena änden och...
Svar
5
· Visningar
1 711
Senast: Thuja
·
Körning ...är vad det allt som oftast står i annonser där rockards och liknande vagnar säljs. Men om en vagn är väl avvägs beror ju även på hur...
2
Svar
24
· Visningar
2 216
Senast: Rosen
·
Körning Går det att köpa? Vart isåfall? Har noll koll, känner jag.
2
Svar
25
· Visningar
1 917
Senast: Gullan86
·
Körning Nu har jag nästan fått selen att fungera :crazy: Men bröstan måste upp lite ser jag... Största problemet dock- med denna lånade...
Svar
14
· Visningar
1 245
Senast: burton
·
Körning Hej ni! Det var längesen jag var här och frågade er kunniga om hjälp men nu är det dags igen. En del av er vet att jag pga skada fått...
Svar
11
· Visningar
1 162
Senast: Gullan86
·
A
Körning Jag ska köra in min åring om ett år är de tänkt och håller på att sluka information då jag är en riktigt amatör. (kommer ta hjälp av...
Svar
6
· Visningar
1 019
·
Körning Hej! Har börjat fundera på att köra in min tjej nu under hästen, men undrar lite över alla selar. Jag tror jag kan låna en vagn av...
Svar
9
· Visningar
1 264
Senast: LIA
·
Körning Börjar fundera på att rigga någon slags belysning på flakvagnen inför höstens och vinterns körturer. Det blir ju snart så att det även...
Svar
4
· Visningar
1 071
Körning här e vagnen klar nu som specialtillverkats till min Islandshäst...vad tycker ni om den? Negativt: Positivt: Pris:(alla får gissa...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 340
Senast: _L_
·
L
Körning .. jag o Nora och knyter ihop våra påsar: :D
2
Svar
27