Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Finns det någon som vet vars man kan hitta smala (högst 1,5 cm breda) lädertyglar utan stoppar i svart läder? Jag får skavsår av...
Svar
13
· Visningar
1 210
Senast: LinnK
·
D
Islandshäst Hej Köpte ett dräktigt sto direkt från island i höstas. Min kontaktperson trodde hon skulle få föl i juni. Jag har inte gjort någon...
Svar
1
· Visningar
1 116
Senast: Dragonora
·
Islandshäst Vad skulle ni göra i mitt läge? Jag har en 7-årig femgångsvalack som heter Vidar. Jag kämpar och kämpar med honom men tycker inte att vi...
2
Svar
28
· Visningar
3 210
Senast: Skrauti
·
T
Islandshäst Någon som har en avkomma efter denna hingst, har ridit honom, sett honom på avelsvisning, har hanterat honom? Glokullur frá Þvera vet...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Marica
·
D
Islandshäst Hej!! Fick hem min bomlösa i torsdags och nu har jag provat den hela 2 ggr.. :) I tordags åkte jag upp till stallet o provred med...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Dezz
·
Islandshäst Håller på med ett litet miniprojekt i en 5p kurs i hästhållning och där vi har inriktat oss på islandshästavel trots att ingen av oss är...
Svar
9
· Visningar
2 312
Senast: islandshast
·
Islandshäst Var på GeKås i Ullared igår, och köpte 2 par jodphursbyxor från Horka igår!! :eek: :eek: Satte i halsen när jag såg vad andra butiker...
Svar
14
· Visningar
1 607
Senast: Joka
·
Islandshäst Köpten en 18 årig isis valack i höstas som stått för mycket genom åren och som inte låtit sig ridas. Han kom sedan till en fodervärd som...
Svar
19
· Visningar
1 851
Islandshäst Vad är helsulor ? Behöver svar snabbbbt! Skriver i en anmälan som ska vara inne idag och jag har fullt upp, så måste veta nuuuu!!!! :o
Svar
2
· Visningar
921
Senast: Boj
·
Islandshäst Kan någon här svara mig på vilka hingstar det finns tillgång till om man vill gå vägen via seminering istället för fribetäckning. Kan...
2
Svar
27
· Visningar
3 381
Senast: Àsgrimur
·
Islandshäst Hej, har tänkt prova easyboots, någon med erfarenheter?
Svar
18
· Visningar
1 925
Senast: Jack Sparrow
·
G
Islandshäst Vilken sadel är bäst att ha av töltsadel och dressyrsadel på en islandshäst?
Svar
3
· Visningar
1 127
Senast: Astael
·
Islandshäst Ska iväg på kurs i maj och har en sadel som inte passar hinner dock inte få en ny sadel till lektionstillfället. Hur skulle ni göra ...
Svar
2
· Visningar
782
Senast: mazarein
·
G
Islandshäst Våra hästar kan inte göra ren tölt. 1 av dom kan i nerförsbacke, och på raksträck om man driver in henne i den från trav. Den 2...
Svar
15
· Visningar
1 469
Senast: Gneisti
·
N
Islandshäst Nu vill jag höra era bästa tips för att träna upp konditionen och musklerna på mitt 15 åriga islandshäststo som för tillfället har...
Svar
6
· Visningar
1 125
Senast: Gneisti
·
Islandshäst Är det okej att rida med sadel utan vojlock/schabrak? Någon negativ effekt på hästen? Har lagt märke till att många islandsryttare rider...
Svar
14
· Visningar
2 409
Senast: Jack Sparrow
·
Islandshäst Några tips på ett par bra och håll bara gummi boots? :smirk:
Svar
12
· Visningar
1 146
Senast: gaski
·
O
Islandshäst Vet att jag nån gång hört att islandshästar har väldigt breda pannor och att pannremmar ofta kniper bakom öronen på dem. Ska beställa...
Svar
3
· Visningar
830
Senast: Faia
·
Q
Islandshäst Min kille är väldigt snubblig och lyfter inte ordentligt på benen. Har ni några tips på vad jag kan göra för att få honom lyfta mer på...
Svar
16
· Visningar
4 029
Senast: Askí
·
P
Islandshäst Måste bara få fråga, kanske nån här som vet? När jag gick min hästskötar-examens utbildning var det en tjej i min grupp som red...
2
Svar
32
· Visningar
3 601
Senast: Garpur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar