Vilka finns på semin?

Sv: Vilka finns på semin?

Ja det är dom väl? Markus pratade iaf om det i somras att vi skulle se till att inte lägga våran mat i fel frys för då kunde det bli fart på våra hormoner :D

Tack alla för era svar...har inte kunnat komma in på datorn och läsa era svar förrän nu.

Får se vad jag hittar för hingst, har inte tänkt längre än tills verige och island men det finns ju danmark och tyskland också som skulle kunna vara aktuellt.

Tänkte i så fall söka mig till Bollerups Seminstation då jag har närmst dit.

Att man inte kan importera sperma från Island tror jag beror mycket på att de är måna om renrasigheten, plus att dom förmodligen hellre vill sälja hingstar. Det finns ju många 1a klass-hingstar som knappt får några betäckningar alls på Island, men som dom får sålda utomlands och då tjänar en bra hacka på.

Dessutom skulle det kosta enhel del.

För att hingstarna ska bli godkända för semin i sverige får dom inte användas i avel med fri/handbetäckning det året och på island tar dom semin först på morgonen och sen släpper dom ut hingstarna till dom ston han har i hagen och det är för stor risk för smitta för att man i sverige ska godkänna sånt
Man får i så fall ha hingstarna på semin på våren och sen fribetäckning senare men då faller semin bort för året
Men nu är det ju lugnt.......... det är redan så många jättefina hingstar som används i seminverksamhet och fler kommer varje år
Grattis till oss stoägare som inte vill skicka bort våra älsklingar

hejsan hur går det med dina hästar då?? Du hade väl något föl efter Spuni?? Spuni är en underbar häst står för tillfället i danmark men kommer hem snart igen. Ska du betäcka med han i år??

Feykir från Knutshyttan finns på semi

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 572
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 536
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Jag förstår inte hur universum har gått sönder så totalt, att inget i mitt liv kan funka. Vad gör jag för fel? Varje gång jag ska resa...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 562
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar