Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Ni som har rockarder till era shettisar, hur brett är det mellan skacklarna? Har en rockard nu som verkar fungera till vår shettis, MEN...
Svar
6
· Visningar
2 283
Senast: Fjunet
·
Körning Hur hårt skall draglinorna egentligen spännas? Har haft lite problem med det. Finns det någon tumregel? Kan man spänna för hårt?
Svar
9
· Visningar
1 918
Körning Jag tänker åka ut och campa i sommar med mina två shettisar och en hund...:) Någon som har erfarenheter eller tips för längre...
Svar
2
· Visningar
1 003
Senast: ryssen
·
Körning Jag har en nyinköpt travsele. Tanken är att kallblodsåringen ska köras in med denna. Men jag har ju fått rekommenderat på denna sidan...
Svar
9
· Visningar
1 446
M
Körning Hoppas att den här frågan ligger rätt, flytta den annars. Jag har en Nordsvensk som jag tänkt köra i skogen i vinter. Hon behöver...
Svar
7
· Visningar
4 275
Senast: _L_
·
Körning Jag fortsätter förneka att det är en islänning jag har:angel: Nu är han inte bara dressyrstjärna utan körhäst också:D Jag har...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Geisli
·
Körning Hej allesammans. Ville bara tala om att Trygg fick en underbar liten pojk den 30 maj. Allt gick finimang. Han skall heta Mio.
Svar
9
· Visningar
1 088
·
Körning idag hämtade jag den :) dock måste den målas och fixas till lite.. vad tror ni, passar den här vagnen till detta sele? här har ni...
Svar
16
· Visningar
1 167
·
S
Körning Jag saknar en rem till min bröstsele och undrar var man lättast hittar en ny. (och nej, de kan inte ordna en där jag köpte den)
Svar
2
· Visningar
762
·
I
Körning Precis skaffat en liten sötnos som jag tänkt köra in. Han är ca 1,25 i manken. Funderar på om jag skall bygga eget eller köpa en...
Svar
6
· Visningar
2 672
Senast: ing
·
Körning Har funderat lite nu och då på det här med en handbredd mm. Finns det inte lite mer precisa mått? Visserligen borde man väl som tjej...
Svar
16
· Visningar
1 321
·
Körning Har några frågor...kommer få hem en shettishingst som ska gå ihop med mitt shettissto. Medans han är här har jag lovat att köra in honom...
Svar
15
· Visningar
1 678
Senast: Geisli
·
Z
Körning Hej!, måste jag säja till alla! är ny här... :banana: Jag undrar nu om det är någon som har en rockard till en A-ponny från Jensas Mek...
Svar
7
· Visningar
1 996
Senast: Inte_Ung
·
Körning Ja givetvis en renoverad efter konstens alla regler då ;) Men skulle det kunna fungera att köra dressyren i lättare klasser med en...
Svar
8
· Visningar
1 616
Senast: Carolus
·
Körning Som ny moderator som i princip aldrig varit inne på körforumet känns det som en bra idé att presentera sig. Jag är en 40-årig kemist...
Svar
5
· Visningar
1 078
Senast: Beppo
·
Körning Hur många personer kan en nordsvensk dra i en låt säga, typ prärievagn resp stor släde? Förutsatt förståss att hästen är välmusklad...
2
Svar
38
· Visningar
8 003
·
E
Körning Har inga bakselefästen på min rockard. Något man kan använda tills vidare? Har läst om slangklämmor, men HUR använder man dom då? Man...
Svar
4
· Visningar
859
·
Körning dessa från börjes SAFETY TUG SET är det till för att man ska kunna ha ett högre skackelfäste på loksele??? eller vad är det till för...
Svar
11
· Visningar
1 187
·
Körning ingår frakt i priset då eller tillkommer den? Någon som vet fler tillverkare än t*daholms vagnar?
Svar
12
· Visningar
1 638
·
E
Körning Är det metall i däckeln på bröstselen Hobby? :D
Svar
3
· Visningar
977