Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Det finns nog lika många sätt att fodra en häst som det finns hästägare. Hur fodrar ni era hästar som går distans? Alltså vilka sorters...
2
Svar
29
· Visningar
11 126
Senast: bottorp
·
Dressyr Hej! Jag funderar lite på om det är lönt att köpa en sadel till hoppningen. Jag hoppar väl en gång i månaden ungefär. Då är det några...
2
Svar
25
· Visningar
4 357
Senast: Buck
·
Körning Jag hittade den här tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1173537 och tänkte att nu är det väl dags att sammanfatta 2013...
Svar
6
· Visningar
2 208
Senast: kolblakkur
·
Fälttävlan Biljetter bokat till hoppningen & terrängen. http://www.normandy2014.com/news/articles/120/ticket-sales-are-open-to-everyone
Svar
1
· Visningar
2 754
Tävling Hur är det nu? Har det kommit nya regler? Fick höra att det finns en "överbyggnadstid" på 20 dagar efter att den gamla vaccineringen...
Svar
5
· Visningar
2 071
Senast: Marty
·
Hoppning Jag hoppade med min nya häst för ett par dagar sedan, ägaren tidigare sålde den då den inte höll måttet för att tävla i hoppning, dvs...
Svar
7
· Visningar
2 541
Senast: rustina
·
Dressyr Hur ser era upplägg ut nu i vinter med träning utav hästen? Min ska igång ordentligt,ska ut och tävla till våren:)
Svar
17
· Visningar
2 234
Senast: clubman
·
Hoppning Min häst kan inte längre ha sin sadel för det börjar bli för lite utrymmre mellan sadeln och manken. Hon har nu en Stübben CS 17 tum...
Svar
5
· Visningar
2 061
Senast: fejko
·
Dressyr Min häst har välvda revben och är alltså lite bukig, får även väldigt lätt kläm och skav av gjordar. Har tidigare haft en anatomisk från...
2
Svar
22
· Visningar
9 775
Körning Ja vart hittar man dessa som INTE är i tråkiga färger som blå, grön? Har verkligen försökt googlat på allt möjligt men får bara fram...
Svar
8
· Visningar
2 225
Senast: Niela
·
Dressyr aldrig kan få utbyta våra tankar om Totilas o övriga av världens bästa hästar? Ständigt kommer såna som inte alls sysslar med grenen...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
8 873
Senast: Fenestra
·
Trav Jag funderar på att ta montélicens. Har varit aktiv inom travet länge men har ingen licens. Funderar nu på att ta montélicens för att...
Svar
0
· Visningar
1 619
Senast: AnonymTjej
·
Trav Hej! Hur hårt ska slaggjorden spännas? MVH
Svar
8
· Visningar
2 747
Senast: solros
·
Islandshäst Hjälp! Jag har köpt en väldigt lovande tävlingshäst från island (valack) som nu ska importeras till Sverige den 6 december. Eysteinn...
Svar
9
· Visningar
3 395
Senast: Paulina
·
Trav Kan man tänka sig någon sjukdom, tex virus, som gör hästen prestationsnedsatt och som kan synas som tex knölar i huden? Min häst fick...
Svar
5
· Visningar
1 910
Senast: TinyWiny
·
Hoppning Hur ofta hoppar ni? Hur ofta hoppar ni bana? Markarbete? Jag hade en (B)tränare under flera år som princip bara lät oss hoppa...
2
Svar
25
· Visningar
5 858
Senast: Magnum
·
Islandshäst Alltså hur lång är du och hur hög är din häst?? jag är 172. min förra häst var (trodde jag) 138 cm, i verkligheten var hon nog ca 132...
2 3
Svar
47
· Visningar
13 690
Senast: Alfakrulls
·
Trav Idag körde jag russet med dom stora hästarna så kuskarna kunde se hur hon travar (ni som läst min andra tråd vet att hon inte travar...
Svar
4
· Visningar
4 150
Senast: anna_anna
·
Hoppning Denna bild är det på De Niros kartong för ridstövlar, jag har ingen aning om vilket ekipaget är men har en känsla att det lär vara någon...
Svar
17
· Visningar
3 649
Western Som rubriken lyder. Vilket märke är bäst? Har hittat en sadel av vardera märket som eventuellt kan passa min häst. Båda samma pris. Är...
Svar
6
· Visningar
2 492
Senast: Noteca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross