Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Vart läser ni andra nyheter om dressyr någonstans? Finns det någon svensk sida som ni föredrar mer framför andra på den fronten? Tycker...
Svar
0
· Visningar
933
Senast: rustina
·
Dressyr Ska börja rida min häst lite oftare med kandar nu. Han har en rak Sprengerstång som han fått ärva, men han trivs inte riktigt med den...
Svar
3
· Visningar
1 340
Senast: feel
·
Distans Jag är på jakt efter en gps att ha vid ridning. Jag har inte råd att köpa någon förrän i januari, men tänker att det är läge att skaffa...
Svar
10
· Visningar
2 871
Senast: Liten
·
Trav Har en 9 årig kallblods sto. Har startat, segrat 4 gånger på 28 starter senaste starten 2011, har därefter behandlats i någon kota, och...
Svar
15
· Visningar
2 638
Senast: limpan
·
Islandshäst Är det någon som vet om man kommer få se islandshästävlingen från SIHS någonstans på svtplay eller dylikt??? Jag letar och letar med...
Svar
3
· Visningar
1 814
Senast: Linnea_
·
Körning Har från flera håll nu fått höra att de enda lokselarna som duger något till är Tärnsjös. En ny Tärnsjösele ligger dock liiite över min...
Svar
11
· Visningar
5 999
Senast: agtatoon
·
Western Jag har ett litet dilemma som jag hoppas att någon kanske kan hjälpa mig i. Det är så att jag har flyttat till en ny ort, längre från...
Svar
3
· Visningar
2 102
Senast: doleron
·
Dressyr Söker ny hjälm till tävling och tycker tex Samshield och Uvex Suxxeed är snygga men prislappen tar emot :o Finns det någon snygg...
Svar
12
· Visningar
2 258
Senast: Bison
·
Dressyr Har några frågor: 1. Är det någon skillnad på passage eller piaff? 2. Vad heter det när hästen går i en cirkel men bakdelen är still...
Svar
6
· Visningar
2 753
Dressyr Ja, idag kör ju Unghäst-VM igång så jag tänkte att vi får väl ha en tråd där vi diskuterar de fina hästarna! 5-åringarnas första kval...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
13 461
Senast: Flippeti
·
Dressyr Har köpt ett par begagnade Cavallo piaffe plus. Då dragkedjan är trasig på den ena så hade jag ändå tänkt byta bägge när jag ändå är...
Svar
14
· Visningar
3 092
Senast: Mariaauto
·
Trav Har bara kört nya hästen ett par gånger och behöver lite råd! Han vill gärna försöka vända hemåt, "maskar" på utvägen, tittig och "rädd"...
Svar
11
· Visningar
4 558
Senast: Toxis
·
Fälttävlan Jag har mailat distriktet för nån månad sedan (minst...) utan att få svar, så jag tänkte att någon här kanske vet svaret... :) Jag...
Svar
9
· Visningar
5 245
Senast: fio
·
Dressyr Jag har anmält mig till min och hästens andra start i dressyr (den första var för ett år sedan), vi är egentligen ett hoppekipage men...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
22 450
Senast: ginnies
·
Trav På grund av senaste tidens sparkolyckor har diskussioner dykt upp, både på facebook och bland bekanta till mig, huruvida det borde vara...
Svar
17
· Visningar
3 788
Senast: Messy
·
Islandshäst Har läst lite på forumet och andra ställen.. Ibland står det att man har 3 varv på sig att visa sina gångarter och på andra 3,5.. Vad...
Svar
4
· Visningar
4 230
Senast: Petronella
·
Körning *ska vara flaktvagn, men vet inte hur jag ska ändra detta?* Hej Jag funderar vilken vagn jag ska köpa till min shettis och skulle...
Svar
13
· Visningar
3 799
Senast: kolblakkur
·
Körning Min treårige nordsvensk är himla trevlig att tömköra, men han är väldigt otålig vid halter. Han gör halten lydigt, men sedan är det...
Svar
13
· Visningar
2 630
Senast: Niela
·
Islandshäst Hej jag behöver eran hjälp. Jag har hittat ett jättefint islands sto på 17 år och hur gullig och snäll som helst så jag vill verkligen...
Svar
9
· Visningar
2 528
Islandshäst Hej! Jag undrar om ni med islandshästar löshoppar era något? Gör ni det med bara unghästar eller vuxna också? Är det en bra träning för dom?
Svar
11
· Visningar
3 968
Senast: Snurre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama