Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Det här är bara en nyfiken fråga kring en islandshäst jag har den stora äran att få rida ibland, ägaren lär nog inte sälja sin ögonsten...
2
Svar
20
· Visningar
4 222
Senast: Petronella
·
Islandshäst Jag ska nu köpa transportskydd till min Islandshäst. Bör jag välja ponny eller cob/full? Tacksam för svar! :D
Svar
5
· Visningar
2 731
Senast: Jmt
·
Islandshäst Ska eventuellt åka söder över och kika på en Hraunar avkomma. Vet inte mer om Hraunar än som individ och tävlingshäst. Där är han ju...
Svar
4
· Visningar
1 632
Senast: KrullTroll
·
Hoppning Hej alla! Hittade ingen samlingstråd som de har inne på dressyr, så gör en egen tråd. letar hoppsadel till detta skrälle: Min...
2
Svar
32
· Visningar
8 036
Senast: saltopeppar
·
  • Låst
Islandshäst Så fortsätter vi här:) Jag vill gärna ha input angående detta med hästar som är okänsliga i munnen. Är de oftast det från start? Hur...
100 101 102
Svar
2 022
· Visningar
239 814
Senast: Silkisif
·
Trav Vi har en travmärr som är 5 och har inte lyckats kvala henne än, tränar bra men har haft några skavanker (ej pga travträning, utslag...
Svar
15
· Visningar
2 157
Senast: Qulina
·
Islandshäst Jag vill gärna veta mer om Sibelius von Eichenhof, och om hans avkommor. Dela gärna med er om Er vetskap och åsikter! :)
Svar
0
· Visningar
1 280
Senast: walkaway-
·
Islandshäst Nu så står jag inför valet hur jag ska sätta min unghäst på vila inför vintern. Jag kan börja berätta kort om vad jag gjort de senaste...
Svar
9
· Visningar
2 743
Senast: Stormcast
·
Tävling Jag har förut valt "Okänd Klubb" på TDB, men nu är jag medlem i en klubb men jag vet inte hur jag ska ändra till den klubben? Måste jag...
Svar
3
· Visningar
2 950
Senast: Selma
·
Dressyr Du ska på din livs dressyrträning. Du kommer bli filmad och många kommer att se filmen under flera år framöver. Det här är under den...
Svar
15
· Visningar
2 748
Senast: pinky
·
Islandshäst Jag är uppväxt i en familj där vi föder upp både hundar och katter. Hästar har vi inte alltid haft, vi köpte våra första hästar i...
Svar
9
· Visningar
2 232
Senast: Skjøldur
·
Islandshäst Hittade ingen här, tänkte att det kunde vara kul och se era hästar :) Har ingen egen och visa tyvärr
2
Svar
24
· Visningar
6 534
Senast: Niela
·
Körning Ska börja köra en shettis och behöver köpa sele. Jag har kollat runt och fastnat för drive out men de är ju restade sen ett bra...
2
Svar
23
· Visningar
4 709
Senast: svea
·
Trav Jag har en shettis på 3,5år som jag körde in i somras. Han är lyhörd och fin, men ruskigt lat! :meh: Har ni några tips för att få igång...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Toxis
·
Hoppning Har ni några bra tips på övningar som får en het häst att tagga ner ett par kilo utan att man måste ta i den alltför mycket? Hästen...
Svar
12
· Visningar
5 147
Tävling När en ponny går med överårig ryttare i storhästklasser, gäller utrustningsreglerna (främst betslingen) för ponny eller storhäst...
Svar
1
· Visningar
1 831
Senast: Lobelia
·
Islandshäst Man får ju höra en fördomar lite då och då om våra kära töltmoppar/klimakteriemoppar/lovikavantar/marsvin.... Kan vi inte göra en lista...
2
Svar
35
· Visningar
4 922
Senast: Michis
·
Tävling Hej! Jag är 13 år (född 2000) och vill ta Grönt Kort i vår. Gärna innan mars/april så jag kan komma ut på tävling innan sommaren. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 968
Senast: Litenvit
·
Islandshäst Hej! Är helt ny inom islands-världen, har ingen islänning själv men står med min häst i ett stall med flera. Min häst är en unghäst...
2
Svar
31
· Visningar
5 303
Senast: Kilauea
·
Dressyr Från och med 2014 kommer ju nya regler gälla för storlek tillverkarloggor på utrustningen. Har tittat igenom TR:et och även bild...
2
Svar
24
· Visningar
4 620
Senast: keramin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar