Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Hoppning Hej Jag har haft lite problem med min häst det senaste. Jag kan ge lite bakgrund om honom. Han är en pigg häst, som älskar att hoppa...
Svar
14
· Visningar
1 732
Senast: landkid
·
Hoppning Behöver lite råd och tips ang bett. Jag föredrar egentligen att rida på tredelat eller rakt vilket alla tidigare hästar jag haft har...
Svar
8
· Visningar
1 071
Senast: Jeps
·
Hoppning provar här med... =) är ute efter en ny hoppsadel.. har en FB reflex idag som hästen verkar trivas med men jag är inte helt nöjd...
Svar
1
· Visningar
755
Senast: pomelo
·
B
Hoppning Att det kan vara så svårt att hoppa! Min nuvarande medryttarhäst är en 14-årig relativt orutinerad hbl/fbl kille som är enormt...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: Trulsan
·
Hoppning Jag har en häst från Tyskland och skulle veta om han hoppat lite därnere. Hur hittar man lättast på dessa tyska sidor?
Svar
1
· Visningar
957
Senast: tinissen
·
R
Hoppning Har länge letat efter en bricole, i rätt färg - storlek - utseende och prisklass alltså max 1000. Vilket inte visade sig vara det...
Svar
10
· Visningar
1 416
Senast: Roccopower
·
Hoppning Hej! I går tog vi första skuttet över ett hinder på ca 40cm! Har löshoppat honom förut men nu gjorde vi det tillsammans. :rofl...
2
Svar
21
· Visningar
1 995
Hoppning och vad får man inte ha på hopp tävlingar? Nu har vi nyss köpt en fjording, och framför allt jag och en tjej till ska tävla honom...
Svar
7
· Visningar
1 330
Senast: LadyLusifer
·
M
Hoppning Vet att det finns andra sadeltrådar och hoppas det är ok att fråga detta ändå. Vi har en urusel hoppsadel (Hubertus Flexline) och vill...
2
Svar
38
· Visningar
5 010
Senast: Olympus
·
L
Hoppning Jag har ridit i ca sju år nu och rider lektioner och har egen medryttarhäst Jag får tävla den ponnyn och jag har velat att börja länge...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: llinda
·
H
Hoppning Vilken ålder gäller för avd B och A?? Jag vet att man "frivilligt" får rida avd B men är det 6 eller 7 års säsongen som gäller annars...
Svar
4
· Visningar
1 186
Senast: Hidden
·
R
Hoppning Nu måste ny sadel införskaffas och sitter o velar lite. Jag har en prestige meredith d som jag verkligen älskar över allt annat. Men...
Svar
14
· Visningar
1 609
Senast: pomelo
·
Hoppning Igår testade jag att skutta över sockerbitar med min pålle... Hon är hoppad färre än 5 gånger uppsuttet, men har hittills tyckt att det...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: scesar
·
G
Hoppning En häst som inte har världens bästa hoppteknik medfödd, hur långt går den att förbättra? Och hur kan man förbättra den?
Svar
5
· Visningar
1 514
Senast: Gyllene
·
Hoppning hästen e lite stark i skogen på tredelat, tänkte prova o betsla upp(bara i skogen). har provat o rida på ett rakt pelham och har bara...
Svar
10
· Visningar
1 485
Senast: johannaaaa
·
Hoppning Är det nya regler hur mycket publiken får hjälpatill att heja fram ekipagen? Har hört på ponnytävlingar hur man smackar högt, ropar hur...
2
Svar
25
· Visningar
2 655
Senast: johannaaaa
·
P
Hoppning vad tycker ni om dem? Ljusblå Marinblå Bruna Är själv sugen på ett par marinblåa eller bruna :D (dock är de alledes förkorta och...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
7 986
Senast: Jordgubbe
·
S
Hoppning Om man ska rida en ponny i storhästklasser, behöver man helt ny licens då? Alltså beställa en helt ny hästlicens för 880kr eller vad det...
Svar
3
· Visningar
874
Senast: Pinto
·
Hoppning Kan ni inte lägga in bild på er sadel? Gärna på både själva sadeln och sadeln till häst. Hur ser era hästar ut i ryggen? Gärna bild även...
Svar
9
· Visningar
5 174
Senast: karatefisken
·
J
Hoppning Är det någon som vet var man kan få tag i endast vadstöden till Bates Caprilli Close Contact? Går det över huvudtaget att få fatt i bara...
Svar
4
· Visningar
1 017
Senast: TITTI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka