Hur mycket får publiken hjälpa till?

Sv: Hur mycket får publiken hjälpa till?

Man blir bara diskad vid praktisk hjälp i hoppning.

Innebär de även "räta på dig" ?

var på hopptävling förra helgen och en tränare sa de rätt högt och tydligt (hörde även av ryttaren att hon tagit åt sig) typ hela tiden

Nej, inte vid hopp. Där blir man diskad om man tar emot praktisk hjälp så som med sporrar och spön. Däremot är det tillåtet att få hjälp med sadeln, brösta och liknande om man sitter på hästen. Dock går tiden under pågående tillfixning. Men samtidigt så är det överdommaren som bestämmer om det godkänns eller inte.

Så det står lite allmänt lulligt i texten.

Nej, inte vid hopp. Där blir man diskad om man tar emot praktisk hjälp så som med sporrar och spön. Däremot är det tillåtet att få hjälp med sadeln, brösta och liknande om man sitter på hästen. Dock går tiden under pågående tillfixning. Men samtidigt så är det överdommaren som bestämmer om det godkänns eller inte.

Så det står lite allmänt lulligt i texten.

jag tycker hela TR på nätet är luddigt skrivet... vi var ju och tävlade i helgen i runsten, en tjej i vårt lag har en tittig häst, så hela läktarn smackade och skrek haha, så hon gick runt, dock med 2 nerslag för att hästen hoppade stillastående :D jag tycker det är lite kul, speciellt vid laghoppningar, när hela klubben hejar skriker och smackar:D och en kille i vårt lag glömde banan så vi skrek vart han skulle, fast han missade hindret iaf, jaja jag tycker det bara är kul och stör mig inte ett dugg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 666
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 425
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30